A makói Galamb Józsefnek haditengerészeti fejlesztés is köszönhető

Tengeralattjárókon használatos szonárokat készített, ezzel indult el az amerikai karrierje.
Ha valaki a makói származású fejlesztő, Galamb József nevét hallja, elsőként az amerikai gyártmányú Ford T-modell jut az eszébe. Zsigmond Gábor, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szakmai és tudományos főigazgató-helyettese elmondta: a világhírnévre szert tevő Galamb haditengerészként kezdte a pályafutását.
Később az Egyesült Államokban őt kérték fel arra, hogy tengeralattjárókon használatos szonárokat fejlesszen. Ezekkel a berendezésekkel indult el a karrierje.

Zsigmond Gábortól megtudtuk: egy másik makói, Hajnal Antal mérnök is beírta nevét a magyar tengerészet történetébe. A főigazgató-helyettes kifejtette: a fiumei kikötőt tervezte és bővítette ki, melynek köszönhetően a teljesen budapesti irányítású létesítmény nagyobb forgalmat bonyolított le, mint az akkori két legjelentősebb tengeri kereskedő flotta, a török és a portugál együttvéve.
Fiumében összesen 549 hajót tartottak nyilván, melyek Európa számos ország mellett menetrendszerűen jártak az Egyesült Államokba, Brazíliába, Ausztráliába és Új-Zélandra.
