quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Szólj hozzánk

Nincs ez végiggondolva: mi történik, ha valóban megindul a forgalom a Tóth malom utcán?

2024. február 06.

Hogyan birkózik meg a keskeny út a megnövekedett forgalommal, hogyan fér el egymás mellett két nagyobb jármű, merre menjenek, akik eddig Újvárosról jártak a Tescoba rokkantkocsival? – ilyen és ehhez hasonló kérdéseket tett fel olvasónk.

Miközben folyik a szerencsétlenkedés a vásárhelyi Tóth malom utcai hátsó összekötőút átadása körül (kiderítettük: eddig azért nem kapta meg a használatba vételi engedélyt az út, mert a Márki-Zay Péter vezette vásárhelyi önkormányzat a kormányhivatal többszöri felszólítása ellenére másfél hónapig nem küldte meg a szükséges dokumentumokat), addig olvasónk annak adott hangot, talán nem is olyan nagy baj, hogy ez még történt meg.

Olvasónk arra hívja fel a figyelmet, hogy ha egyszer átadják az utat, ott bizony jelentősen megnövekedhet a forgalom. Az út keskeny, de keskeny a Tescótól erre vezető aluljáró és bekötő út is. Ott vajon hogyan fér el két nagyobb jármű egymás mellett? Mint írja az aluljárón átérve ráadásul szegélye sincs az útnak, ott a fűbe, sárba kell most is lehajtani, ha „véletlenül” találkozik két szembejövő autó.

Olvasónk tovább sorolja: az aluljáróban is csak bizonyos méret alatt férnek el járművek, de ezt a laktanya körforgalmánál nem jelzik. Az út mellett nincs járda sem, hol fognak tehát közlekedni a gyalogosok? Ráadásul – teszi hozzá – Újváros ezen részéről, például a Bánát, Gellért, Tuhutum, Temesvár utcákról erre, az aluljárón keresztül jártak a bevásárlóközpontokba a vásárhelyiek, sokan közülük kerekes székkel, vagy rokkant kocsival, sőt gyerekek is járnak erre, igen nagy számban. Ha itt megnő a forgalom ez gyakorlatilag lehetetlenné válik. Plusz, jelenleg az aluljáró felől érkezőknek elsőbbségadás táblájuk van, de eddig jobbról, a szennyvíztelep felől gyakorlatilag alig számíthattak forgalomra, most ez majd megváltozik.

Olvasónk végül hozzáteszi: ne legyen igaza, de attól tart, káoszhoz, mérgelődéshez, balesetveszélyes helyzetekhez vezethet az „új elkerülő”, mely szerinte, sem biztonságot tekintve, sem forgalomtechnikailag nem lett kellőképpen átgondolva és kivitelezve.

Korábban arról is írtunk, hogy számos műszaki probléma is van az új úttal, mely többek között tele van kátyúval, s hatalmas szintkülönbséget is felfedeztünk rajta.

Ön is látott bármi különlegeset, érdekeset, izgalmasat, egyedit Vásárhelyen vagy környékén, valami gyönyörűségeset, netán vagy bármi olyat, ami felbosszantotta? Bármilyen közérdeklődésre számot tartó témában üzenne nekünk, elmondaná a véleményét? Írja meg nekünk Facebook-oldalunkon vagy a [email protected] e-mail címre! 2024-ben is számítunk jelzéseikre, észrevételeire, véleményükre!