quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 26. szombat
  -  Ervin
Térség

Dupla annyi baleset volt vasúti átjárókban idén, mint tavaly

2024. február 05.

A MÁV hálózatán januárban kétszer annyi baleset történt vasúti átjárókban, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az ok jellemzően a figyelmetlenség és a KRESZ-szabályok megszegése volt.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke a Rádió7 hétfői Közös Nevezőjében emlékeztetett: a szabályokat az élet védelme érdekében hozták létre. Hozzátette: a közlekedők figyelmetlensége általánosan megfigyelhető, pedig például a vasúti átjáró megközelítésének is megvannak a maga szabályai.

„Ugyanúgy kéne megközelíteni a KRESZ szerint, hogyha komolyan vesszük, mint a gyalogátkelőhelyet, fokozott figyelemmel. Ez 35 km/óra, ami gyakorlatilag alkalmas még arra, hogy meg tudjunk állni, hogyha közlekedési vészhelyzetet tapasztalunk, mondjuk, hogyha elromlott a lámpa és meg kell mégis állni, mert jön a vonat. És az is igaz, hogy az esetek 99 százalékában ezek a biztosítóberendezések jól működtek” – mondta Knezsik István.