quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

A vásárhelyi önkormányzat bénázása miatt nem kapott engedélyt a Tóth malom utca

2024. január 31.

Megint hazugságon kaptuk a polgármestert. Nem a kormányhivatal és nem is Lázár János hátráltatta a Tóth malom utca használatba vételi engedélyét, hanem az, hogy a Márki-Zay Péter vezette önkormányzat többszöri felhívás ellenére másfél hónapig képtelen volt leadni néhány dokumentumot.

Ismét hazugságon kaptuk Márki-Zay Pétert és a hódmezővásárhelyi önkormányzatot! A Promenad24 megtudta, a polgármester eddigi állításaival szemben nem a kormányhivatal, de még csak nem is Lázár János hátráltatta az újvárosi, Tóth malom utcai elkerülő út átadását, az használatba vételi engedély csakis a város hibájából csúszik másfél hónapja. Márki-Zay Péterék december közepe óta szerencsétlenkedtek, nem sikerült normálisan leadniuk a szükséges dokumentációt, ezért nem kaphatott zöld lámpát az út. A részletekről a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal tájékoztatta lapunkat.

„A hódmezővásárhelyi Tóth malom utca engedélyezési eljárása során Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata hiányosan nyújtotta be a szükséges dokumentációt, ezért 2023. december 19-én hiánypótlási végzést kapott. A hiánypótlást (pl. hiteles E-közmű nyilatkozat megküldése) Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata maradéktalanul csak 2024. január 29-én teljesítette” – közölték portálunkkal. Úgy tudjuk, a kormányhivatal december 19-e óta többször is jelezte a hiányosságokat az önkormányzatnak, többször is kérték a hiteles E-közmű nyilatkozat is, de az önkormányzatnak ezt végül csak másfél hónap után, január 29-én sikerült megoldania.

S hogy mit csinált közben a polgármester ahelyett, hogy pótolta volna az elmaradását, s segítette volna az engedélyeztetési eljárást? Politizált, országos kampányt folytatott, pártot épített, budapesti stúdiókban szerepelgetett, s szidta a kormányhivatalt és Lázár Jánost a Tóth malom utca ügyében, pedig csak annyi dolga lett volna, hogy teljesíti a hiánypótlást. A munkavégzés helyett egyszerűbb volt másra mutogatni. Mert ha valaki akadályozta az út megnyitását, az ezek szerint éppen a vásárhelyi városvezetés volt!

A kormányhivataltól azt is megtudtuk: ők korábban már mindent megtettek az eljárás során, amit megtehettek, csak arra várták, hogy Márki-Zay Péterék méltóztassanak végre normálisan, teljes körűen elküldeni a szóban forgó dokumentumokat. „Tekintettel arra, hogy korábban a kormányhivatal már minden szükséges eljárási cselekményt elvégzett, a nyilatkozat beérkezésével minden akadály elhárult az engedély kiadása elől” – húzták alá.

Lapunk információi szerint egyébként a Tóth malom utca engedélyeztetési eljárása során nemcsak a kormányhivatal részére nem sikerült megfelelően leadni a szükséges dokumentációt az önkormányzatnak, de a katasztrófavédelem is kifogásokkal élt, hiánypótlásra kötelezte a várost. Hiába ígért tehát korábban Márki-Zay Péter „szakértő” városvezetést, a jelek szerint a torony alatt a fejetlenség és a szakmaiatlanság az úr, egy-egy kisebb beruházás, projekt ügyintézése is gyakorlatilag megoldhatatlan feladat elé állítja a polgármester által szétvert hivatalt.

A minőséggel is gond van – a jó nem ilyen!
Ahogy megírtuk, a 100 millió forintba kerülő Tóth malom utcai beruházással kapcsolatban számos kifogásuk van a vásárhelyieknek, s ezek a műszaki problémák lapunknak is feltűntek „helyszíni szemlénken”. Két autó alig fér el egymás mellett, útpadka nincs, nem tudni, hol az aszfalt széle, kátyú kátyút követ. A pont az i-re pedig a régi és az új út találkozása. Sikerült olyan remekül megoldani a csatlakozást, hogy kb. 1 méteres szintkülönbség van a két út között.