Jovány Busz: 160 millió – 0 tájékoztatás

Ön fizet, Jovány gazdagszik, a csúcsi és béketelepi lakosok meg szívnak. Állítólag új megállókat kaptak az ipartelepi járatok, de a jelek szerint a 160 milliós városi pénzből nem futja a vásárhelyiek tájékoztatására. Vagy csak nem érnek rá Joványék a polgármester politikai kampányának kiszolgálása mellett.
Semmiféle tájékoztatás nem található a hódmezővásárhelyi helyi buszközlekedést ellátó Jovány Busz Kft. internetes felületein azzal kapcsolatban, hogy új megállókkal bővül(t?) a 44-es és 45-ös ipartelepi járataik útvonala. Több olvasónk is nehezményezi, hogy semmit sem tudni a módosításról, melyről múlt csütörtökön döntött a közgyűlés, s melyre azért volt szükség, mert Márki-Zay Péter polgármester és a vásárhelyi adófizetők százmillióival kitömött kampányfuvarosa, Jovány Gyula nem készült fel jól a Volánbusz Zrt. munkásjáratainak január 1-jével történő kiesésére.
A városvezetés a múlt heti rendkívüli közgyűlésen kénytelen volt elismerni: számos vásárhelyinek okoz gondot az ipartelepre történő reggeli kijutás, miután a Volánbusz befejezte hódmezővásárhelyi szolgáltatását, így megszűntek a kora reggeli munkásjáratok is, a Kincses-temetőtől induló Jovány-buszok pedig nem tudják biztosítani az északi városrészben élők közlekedését. Mint kiderült, különösen a csúcsi és béketelepi részeken élők panaszkodnak, hogy pórul jártak. Márki-Zay azt ígérte, úgy írják majd ki az április 1-jétől érvényes buszközlekedési pályázatot, hogy a 44-es és a 45-ös járat útvonalát 3,5 kilométerrel meghosszabbítják, s a buszok a Katolikus temetőtől indulva végigmennek a Jókai utcán is a Kincses-temetőig. Arra is utalást tett ugyanakkor, hogy ez a változtatás a jelenlegi menetrendbe is beépül.
No de mikor és hogy? Eltelt azóta másfél hét, s ha a vásárhelyiek a Jovány Busz internetes felületein igyekeznek információt keresni a változásról, semmit sem találnak. A társaság Facebook-oldalán 2023. december 17-i az utolsó bejegyzés, mely a karácsonyi, szilveszteri menetrenddel foglalkozik, honlapjukon még a 2022-es menetrend van fenn, nincs olyan tájékoztatás, hogy az ipartelepi járatok a Katolikus temetőtől indulnának. A jelek szerint a városnak éves szinten 100-150, sőt, a HVSZ előzetes üzleti terve szerint idén akár már 160 millióért szolgáltató cég nem tartja fontosnak az utasok tájékoztatását. Nem foglalkozik azzal, hogy webes oldalain közölje a vásárhelyiekkel, mikortól és hogyan módosul a menetrend, mely naptól kezdve vehetik igénybe az északi városrészben élők a Katolikus temető megállóhelyet, s pontosan hogyan is közlekednek onnan a 44-es, 45-ös buszok.
Persze az is lehet, hogy Joványék nem érnek rá ilyen „profán” dolgokkal foglalkozni, nincs rá idejük a polgármester politikai érdekeinek, kampányának kiszolgálása mellett. Mint korábban bemutattuk, a százmilliós nagyságrendű önkormányzati megbízásból gazdagodó Jovány Gyula egyik fia szállítja Márki-Zay Péter országos politikai kampányának résztvevőit. A cégvezető másik fia pedig nemcsak megalakította a Márki-Zay-párt ifjúsági szervezetét Vásárhelyen és környékén, de országos elnöke is lett a Minden Fiatal Magyarországa nevű politikai formációnak. Mindkét Jovány-fiú rendszeresen, aktívan részt vesz a városvezető politikai kampányakcióiban is. A Hódmezővásárhelynek évről évre dráguló tömegközlekedési szolgáltatás amúgy igazán zsíros üzletet jelent Jovány Gyulának és családjának. 2021-ben és 2022-ben a Jovány Busz Kft. mintegy 64 millió forint nyereséget termelt, s 61 millió forint osztalékot vett ki a cégből Jovány és felesége.