quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
0-24

Elon Musk: a kínai elektromosautó-ipar elsöpörheti a konkurenciát

2024. január 27.

Miközben a szomszédos Szegeden egy térséget gazdaságilag is alapvetően befolyásoló BYD-gyár épül hamarosan, addig a világ leggazdagabb embere a kínai elektromosautó-ipar térhódítása miatt aggódik.

A kínai elektromosautó-ipar kereskedelmi korlátok nélkül „el fogja söpörni” nemzetközi riválisait Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint – írja az e-cars.hu.

Musk szerdán, elemzőkkel folytatott telekonferencián úgy vélte, hogy a kínai autógyárak a legversenyképesebbek és jelentős sikert fognak elérni Kínán kívül a bevezetett vámok vagy kereskedelmi korlátok függvényében.

„Kereskedelmi korlátok nélkül a világ legtöbb más autógyárát nagyjából lerombolják. Rendkívül jók” – fogalmazott.

Musk megjegyzéseivel kapcsolatban a kínai külügyminisztérium szóvivője csütörtöki szokásos tájékoztatóján közölte, hogy „a tisztességes, igazságos és nyitott üzleti környezet fenntartását” támogatják.

Musk tavaly a magas hitelköltségekkel terhelt vásárlók megnyerése érdekében árharcba bocsátkozott, ami viszont leszűkítette a Tesla árréseit és aggodalmat keltett az értékpapírpiaci befektetők körében. A szerdai telekonferencián Musk arra is figyelmeztetett, hogy a Tesla a meglévő modellpalettájával már elérte „a költségcsökkentés természetes határát”.

A Reuters hírügynökség keddi jelentése szerint a Tesla 2025 közepén megkezdené meg olcsóbb, tömegpiacra szánt kompakt crossover gyártását, hogy felvegye a versenyt a konkurenciával. Musk szerdán ezt gyakorlatilag megerősítette azzal, hogy bejelentette, a következő generációs EV gyártását 2025 második felében kezdi meg texasi gyárában.

A stabil beszállítói hálózattal költségeiket kordában tartani képes kínai EV-gyártók viszont gyors ütemben törnek előre a piacon. Azt követően, hogy éveken át tartó állami támogatással a kínai belföldi elektromosautó-piac fellendült, nagy erőfeszítéseket tesznek termelési többletkapacitásuk lekötésére külföldi piacokon.

Ross Gregory, a melbourne-i székhelyű New Electric Partners tanácsadó cég szakértője szerint nagyon erős adu Kína kezében a több évtizede központi vezérléssel kiépített akkumulátor- és alapanyaggyártó infrastruktúra teljessége és rugalmas működése.

forrás : e-cars.hu