Sok vásárhelyinek okoz gondot a munkába járás a Volánbusz kiesése miatt

A csúcsi, béketelepi lakosok arra panaszkodnak, hogy komoly problémát jelent nekik az ipartelepre történő eljutás, miután december 31-ével kiestek a Volánbusz járatai, a Jovány-buszok pedig nem érintik ezt a településrészt. A városvezetés nem volt felkészülve erre a helyzetre, pedig bőven lett volna rá ideje – derült ki a csütörtöki rendkívüli közgyűlésen.
Számos vásárhelyinek okoz gondot az ipartelepre történő reggeli kijutás, miután a Volánbusz év végén befejezte hódmezővásárhelyi szolgáltatását, így megszűntek a kora reggeli munkásjáratok is, a Kincses-temetőtől induló Jovány-buszok pedig nem tudják biztosítani az északi városrészben élők közlekedését. Mindezt Márki-Zay Péter polgármester ismerte el kénytelen-kelletlen a csütörtöki rendkívüli közgyűlésen.
Ez azt igazolja, hogy a városvezetés eddigi kommunikációjával ellentétben igenis sokan használták a Volánbusz munkásjáratait, azzal jártak dolgozni az ipartelepre az északi és a déli városrészekből is. Mint kiderült, különösen az északi, csúcsi és béketelepi részeken élők panaszkodnak, hogy pórul jártak. Hogy az érintett vásárhelyiek a januári fagyos hajnalokon miként jutnak most el a munkahelyükre, taxival, netán kerékpárral, rollerrel vagy gyalog, arról diszkréten hallgatott a polgármester.
A jelek szerint több sebből vérzik a Márki-Zay által kiszervezett buszközlekedés, a városvezető, illetve az önkormányzatnak évente 150-200 millió forintért szolgáltató kampányfuvarosa, Jovány Gyula nem készültek fel erre a helyzetre. Pedig bőven lett volna rá idejük, hiszen régóta közismert tény, hogy a Volánbusz 2023. december 31-étől nem járatja a buszait Vásárhelyen, másrészt éppen Márki-Zayék lehetetlenítették el az állami társaság és Vásárhely együttműködését az évek óta tartó háborúskodásukkal. Márki-Zay és Jovány azonban nem gondoskodtak arról, hogy január 1-jétől segítsék az érintett vásárhelyi lakosok munkába járását.
A csütörtöki ülésen a polgármester kifejtette, úgy írják majd ki az április 1-jétől érvényes buszközlekedési pályázatot, hogy a 44-es és a 45-ös járat útvonalát 3,5 kilométerrel meghosszabbítják, s a buszok a Katolikus temetőtől indulva végigmennek a Jókai utcán is a Kincses-temetőig. Arra is utalást tett, hogy ez a változtatás a jelenlegi menetrendbe is beépül majd. Az viszont nem derült ki, hogy pontosan mikortól lesz ez érvényes, de arról sem beszélt a városvezető, hogyan közlekedjenek addig is azok a vásárhelyiek, akik alól már hetek óta kiestek a Volánbusz munkásjáratai, s azt is homályban hagyta, hogy az esetleges útvonal-hosszabbításért mennyivel fizet majd többet a város a kampányfuvarosának, a helyi adófizetők pénzéből gazdagodó Jovány Gyulának…