quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Sok vásárhelyinek okoz gondot a munkába járás a Volánbusz kiesése miatt

2024. január 18.

A csúcsi, béketelepi lakosok arra panaszkodnak, hogy komoly problémát jelent nekik az ipartelepre történő eljutás, miután december 31-ével kiestek a Volánbusz járatai, a Jovány-buszok pedig nem érintik ezt a településrészt. A városvezetés nem volt felkészülve erre a helyzetre, pedig bőven lett volna rá ideje – derült ki a csütörtöki rendkívüli közgyűlésen.

Számos vásárhelyinek okoz gondot az ipartelepre történő reggeli kijutás, miután a Volánbusz év végén befejezte hódmezővásárhelyi szolgáltatását, így megszűntek a kora reggeli munkásjáratok is, a Kincses-temetőtől induló Jovány-buszok pedig nem tudják biztosítani az északi városrészben élők közlekedését. Mindezt Márki-Zay Péter polgármester ismerte el kénytelen-kelletlen a csütörtöki rendkívüli közgyűlésen.

Ez azt igazolja, hogy a városvezetés eddigi kommunikációjával ellentétben igenis sokan használták a Volánbusz munkásjáratait, azzal jártak dolgozni az ipartelepre az északi és a déli városrészekből is. Mint kiderült, különösen az északi, csúcsi és béketelepi részeken élők panaszkodnak, hogy pórul jártak. Hogy az érintett vásárhelyiek a januári fagyos hajnalokon miként jutnak most el a munkahelyükre, taxival, netán kerékpárral, rollerrel vagy gyalog, arról diszkréten hallgatott a polgármester.

A jelek szerint több sebből vérzik a Márki-Zay által kiszervezett buszközlekedés, a városvezető, illetve az önkormányzatnak évente 150-200 millió forintért szolgáltató kampányfuvarosa, Jovány Gyula nem készültek fel erre a helyzetre. Pedig bőven lett volna rá idejük, hiszen régóta közismert tény, hogy a Volánbusz 2023. december 31-étől nem járatja a buszait Vásárhelyen, másrészt éppen Márki-Zayék lehetetlenítették el az állami társaság és Vásárhely együttműködését az évek óta tartó háborúskodásukkal. Márki-Zay és Jovány azonban nem gondoskodtak arról, hogy január 1-jétől segítsék az érintett vásárhelyi lakosok munkába járását.

A csütörtöki ülésen a polgármester kifejtette, úgy írják majd ki az április 1-jétől érvényes buszközlekedési pályázatot, hogy a 44-es és a 45-ös járat útvonalát 3,5 kilométerrel meghosszabbítják, s a buszok a Katolikus temetőtől indulva végigmennek a Jókai utcán is a Kincses-temetőig. Arra is utalást tett, hogy ez a változtatás a jelenlegi menetrendbe is beépül majd. Az viszont nem derült ki, hogy pontosan mikortól lesz ez érvényes, de arról sem beszélt a városvezető, hogyan közlekedjenek addig is azok a vásárhelyiek, akik alól már hetek óta kiestek a Volánbusz munkásjáratai, s azt is homályban hagyta, hogy az esetleges útvonal-hosszabbításért mennyivel fizet majd többet a város a kampányfuvarosának, a helyi adófizetők pénzéből gazdagodó Jovány Gyulának…