quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Térség

Máris benyújtották az első terveket a szegedi BYD-gyárról

2024. január 15.

Hamarosan indul a több ezer új munkahelyet teremtő gigaberuházás. Brutális alaptőkével jegyezték be a szegedi BYD autógyár cégét, nemsokára lefektethetik a gyár alapjait is!

Döbbenetesen magas, 191,855 milliárd forintos alaptőkével jegyezték be a Szegedre tervezett BYD autógyár mögötti BYD Auto Hungary Kft.-t – tudta meg a HVG. A lap szerint a félmilliárd eurós alaptőkét a magyar állam állta. Az 5 milliárd eurósra becsült gigaberuházás összesen mintegy 300 hektáron valósulhat meg a vármegyeszékhelyen. A világ vezető elektromosautó-gyártója érkezik Szegedre, a több ezer embernek munkát adó új üzem a tervek szerint 2025-ben már termelhet is.

A Telex arról számolt be, hogy a napokban már az első tervek is megérkeztek az építésügyi hatósághoz a fejlesztésről. A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján a legelső körben két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A nagyobbik csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne. Kiderült továbbá: ahhoz, hogy felhúzzák a BYD-gyárat, megfelelően erős talajra van szükség. Ezért a munkákat azzal kezdik majd, hogy a hullámos területről teljesen lehámozzák a termőföldet 50 centiméter mélységig, mintegy 40 hektáron, ezt követően a még mindig hullámos felszínt kiegyenesítik, és erre már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, például zúzottkövet, amik megtartják majd az épületeket.

A kínai BYD tavaly világszerte már több mint 3 millió elektromos autót adott el, többet, mint a nagy rivális amerikai Tesla, vagyis piacvezetőnek számít. Új modelljei a prémiumgyártók modelljeivel versenyeznek, minőségben is.

Lapunk az elmúlt hetekben több cikkben is beszámolt róla: a „kínai Teslaként” emlegetett cég azért Szegeden építheti fel új elektromosautó-gyárát, európai bázisát, mert Orbán Viktor miniszterelnök kínai tárgyalásainak eredményeként hazánk például Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország elől happolta el az üzletet. A beruházás hatalmas lendületet adhat az egyébként ellenzéki vezetésű vármegyeszékhely gazdaságának mind a munkahely-teremtő kapacitásaival, mind az adóbevételen keresztül. Több ezer főt foglalkoztathat majd a szegedi elektromosautó-gyár, mely a tervek szerint legkésőbb 2025-ben már a termelést is megkezdi.

Fotó: Facebook/Orbán Viktor