Máris benyújtották az első terveket a szegedi BYD-gyárról

Hamarosan indul a több ezer új munkahelyet teremtő gigaberuházás. Brutális alaptőkével jegyezték be a szegedi BYD autógyár cégét, nemsokára lefektethetik a gyár alapjait is!
Döbbenetesen magas, 191,855 milliárd forintos alaptőkével jegyezték be a Szegedre tervezett BYD autógyár mögötti BYD Auto Hungary Kft.-t – tudta meg a HVG. A lap szerint a félmilliárd eurós alaptőkét a magyar állam állta. Az 5 milliárd eurósra becsült gigaberuházás összesen mintegy 300 hektáron valósulhat meg a vármegyeszékhelyen. A világ vezető elektromosautó-gyártója érkezik Szegedre, a több ezer embernek munkát adó új üzem a tervek szerint 2025-ben már termelhet is.
A Telex arról számolt be, hogy a napokban már az első tervek is megérkeztek az építésügyi hatósághoz a fejlesztésről. A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján a legelső körben két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A nagyobbik csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne. Kiderült továbbá: ahhoz, hogy felhúzzák a BYD-gyárat, megfelelően erős talajra van szükség. Ezért a munkákat azzal kezdik majd, hogy a hullámos területről teljesen lehámozzák a termőföldet 50 centiméter mélységig, mintegy 40 hektáron, ezt követően a még mindig hullámos felszínt kiegyenesítik, és erre már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, például zúzottkövet, amik megtartják majd az épületeket.
A kínai BYD tavaly világszerte már több mint 3 millió elektromos autót adott el, többet, mint a nagy rivális amerikai Tesla, vagyis piacvezetőnek számít. Új modelljei a prémiumgyártók modelljeivel versenyeznek, minőségben is.
Lapunk az elmúlt hetekben több cikkben is beszámolt róla: a „kínai Teslaként” emlegetett cég azért Szegeden építheti fel új elektromosautó-gyárát, európai bázisát, mert Orbán Viktor miniszterelnök kínai tárgyalásainak eredményeként hazánk például Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország elől happolta el az üzletet. A beruházás hatalmas lendületet adhat az egyébként ellenzéki vezetésű vármegyeszékhely gazdaságának mind a munkahely-teremtő kapacitásaival, mind az adóbevételen keresztül. Több ezer főt foglalkoztathat majd a szegedi elektromosautó-gyár, mely a tervek szerint legkésőbb 2025-ben már a termelést is megkezdi.
Fotó: Facebook/Orbán Viktor