A BYD nagyobb durranás lesz Szegeden, mintha a Tesla jött volna!

Noha csak 2003-ban kezdett autókat gyártani, mostanra már az amerikai Teslánál is nagyobb, ez ráadásul friss fejlemény: éppen 2023-ban szerezte meg az első helyet.
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a vállalatnál az eladott autókra jutó nyereség 2022-ben mindössze 12 százaléka volt a Tesláénak. Ráadásul miközben Elon Musk 60 százalékos külföldi eladási arányt tud felmutatni, a BYD az idén nyáron is még csak 7 százalékon állt.
Mindenesetre ami Szegeden történik, túlzás nélkül történelmi léptékű, ami talán százévente egyszer adódik egy város életében, de az egész magyar gazdaságtörténetben nem sok példa volt rá. A BYD egy multinacionális high-tech vállalat, tevékenysége kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára, több mint 30 termelőhellyel rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában.
Autóipari leányvállalata, a BYD Auto a világ első gyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította az elektromos átállás jegyében, és immár 9 egymást követő évben a konnektorról tölthető személygépkocsi-eladások élén áll Kínában.
A globális piacon minden negyedik eladott elektromos autó BYD volt 2023-ban. A cég szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt termelt és nagyjából 630 ezer főnek ad munkát. Egyebek mellett olyan tulajdonosai vannak, mint a Warren Buffett vezette Berkshire Hathaway.