quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Lázár János: óriási siker az ország- és vármegyebérlet

2023. december 22.

Rácáfoltak a károgókra, a kétkedőkre és az okoskodókra. Az emberek szívesen utaznak a tömegközlekedéssel, ha olcsó és megfizethető. Történelmi tarifareformot készít elő a miniszter, márciustól még többen vehetik igénybe ingyenesen a buszokat és a vonatokat, egyszerűsödik, digitalizálódik a jegyrendszer is.

Soha annyian nem használták a MÁV és a Volánbusz járatait, mint 2023-ban – jelentette ki Lázár János a Rádió 7 csütörtöki Közös Nevező című műsorában. Az építési és közlekedési miniszter hozzátette: az ország- és vármegyebérlet bevezetése volt az idei legnagyobb siker a tömegközlekedésben. Az országban 4 millió 500 ezer ingázó van, és 3 millió 850 ezer ország- és vármegyebérletet adtak el. Lázár János szerint ez azt jelenti, hogy 100-150 ezer személlyel több veszi igénybe a tömegközlekedési eszközöket, mint korábban.

„Folyamatosan támadtak bennünket 2023-ban, próbálta az ellenfél, a politikai ellenzék, meg a mi köreinkben lévő okoskodók is témává tenni a tömegközlekedési ügyét. Nem volt olyan nap, amikor ne próbáltak volna a tömegközlekedéssel kapcsolatban valami negatív hírt gerjeszteni, és negatív véleményt kialakítani. Nem cáfolható természetesen, hogy leamortizálódott a járműveknek az állapota, s kétségtelen tény az, hogy elöregedett a vasúti sínek, valamint a MÁV-kocsik nagy része, tehát megérett a felújításra, és megérett az újjáépítése. Ám ezt a változást nem lehet egy vagy két hónap alatt végrehajtani, legalább tízéves programra és rengeteg pénzre lesz szükség. Nagy bölcsességre vall a magyar választópolgárok részére, hogy nem hagyták magukat befolyásolni. Merem ezt azért mondani, mert a tömegközlekedésben értük el a legnagyobb sikert a munkatársaimmal közösen 2023-ban az ország- és a vármegyebérlet révén. Jelenleg 100-150 ezer emberrel utazik több Magyarországon a Volán- és MÁV járatokon minden negatív kampány és okoskodás ellenére. Ezt azt igazolja, hogyha az emberek megfizethető, olcsó szolgáltatást kapnak, kedvező áron jutnak hozzá ehhez a szolgáltatáshoz, akkor ezt szeretik, használják és örömmel veszik igénybe” – fejtette ki. Hozzáette, nagy örömére szolgál, hogy Csongrád-Csanád vármegyében is 115 ezer szuperbérletet értékesítettek május 1-je óta.

Lázár János kiemelte, elkötelezett a menetrendek és a tarifarendszer teljes átalakítása mellett. Mint már több cikkben is megírtuk, az ezzel kapcsolatos új koncepcióját a következő hónapokban fogadhatja el az Orbán-kormány. „Ha ilyen jó termék a vármegye- és az országbérlet, akkor egyszerűsíteni kell minden terméken. Ezért mondom azt, hogy 65 év fölött és 14 év alatt ingyenessé kell tenni a tömegközlekedést, s még számos kedvezményt szeretnék bevezetni például a közalkalmazottaknak. Szeretném, ha azok, akik 90 százalékos támogatást kapnak, a jövőben ingyen utazhatnának. Sok-sok ember számára akarom fölkínálni az olcsóbb vagy az ingyenes közlekedés lehetőségét egy egyszerűbb jegyrendszerrel, ami ráadásul digitálisan hozzáférhető, kártyával megvehető. Komoly modernizáció jön most a szolgáltatásnak abban a részében, ami a jegy árát, típusát és a hozzáférés lehetőségét illeti. Ez a nagy változás reményeink szerint 2024 márciusától indul meg” – árulta el.