quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Több mint 300 millióval tartozik Hódmezővásárhely a Volánbusznak

2023. december 19.

A közlekedési társaság peres úton kívánja behajtani a neki járó összeget, ennek ellenére év végéig az eredeti, 2018 végén elnyert tender szerint üzemelteti vásárhelyi buszjáratait.

2023. december 31-én lejár a Volánbusz szerződése a hódmezővásárhelyi városi autóbuszjáratok üzemeltetésére. A MÁV-VOLÁN-csoport köszöni a hódmezővásárhelyi lakosoknak, hogy több évtizeden keresztül a Volánbusz járatain utaztak – közölte kedden az állami társaság.

Azt írták: az új esztendő első napjától már nem a Volánbusz lesz a helyi autóbuszjáratok üzemeltetője Hódmezővásárhelyen, mivel lejár az a szerződés, amelyet a közszolgáltató vállalat jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. és a város önkormányzata kötött még 2018-ban azt követően, hogy a közlekedési vállalat pályázat útján elnyerte a helyi személyszállítási szolgáltatás ellátásának jogát a 2019 elejétől 2023 végéig tartó időszakra.

„Mint emlékezetes, a Volánbusz annak ellenére is folyamatosan teljesítette közszolgáltatási kötelezettségeit a városban, hogy Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata 2021. március 1-jétől szabálytalanul egy másik szolgáltatót is megbízott a helyi személyszállítási feladatok ellátásával, a Volánbusz bevétellel nem fedezett, indokolt költségeit pedig nem fizette meg. A Volánbusz jogi úton igyekezett és igyekszik érvényesíteni igazát, ám a peres eljárások és az azokban érvényesített, 300 millió forintot meghaladó önkormányzati tartozás ellenére a szerződéses időszak utolsó napjáig változatlanul közlekedtette, illetve közlekedteti hódmezővásárhelyi járatait” – szögezte le a Volánbusz.

Ismeretes, az állam társaság azért indított peres eljárásokat az önkormányzat ellen, mert bár buszai az eredeti tender szerint továbbra is közlekednek a városban, Vásárhely 2020 óta nem fizet ezért. Immár a bíróság is kimondta, nem volt jogszerű, hogy Márki-Zay Péter fel akarta borítani a Volánbusz megállapodását, s új szolgáltatót jelölt ki.