quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
0-24

Lázár János az első csatát megnyerte a 14 év alattiak ingyenes tömegközlekedése ügyében

2023. december 07.

Az elmúlt 30 év legnagyobb tömegközlekedési tarifareformja jöhet. Lázár János megnyerte az első csatát. Folytatás december 19-én a kormányülésen.

Szerdai ülésén első körben megtárgyalta a kormány Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatát a 14 év alattiak tömegközlekedésének ingyenessé tételéről, valamint a menetdíjpolitika egységesítéséről és egyszerűsítéséről. Erről a tárcavezető számolt be közösségi oldalán, kiemelvén: az első csatát megnyerte, folytatás a december 19-i kormányülésen!

„Én most sem látványterveket, hanem konkrét cselekvési programot mutattam be a kormányülésen. Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformján dolgozom a munkatársaimmal a minisztériumban és a MÁV-VOLÁN-csoportnál. A célom az, hogy 65 év felett és 14 év alatt ingyenesen utazhasson mindenki Magyarországon. Ezzel a közösségi közlekedés nyertesévé tehetünk minden magyar családot. Ingyenessé akarom tenni a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok számára is, például a fogyatékkal élőknek, és az eddigieknél több segítséget akarok adni a közalkalmazottak, például a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához. Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is. Az első csatát megnyertük. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány. Csapataim harcban állnak” – jelentette Lázár János.

Mint korábban megírtuk, a miniszter célkitűzése kettős: 65 év felett és 14 év alatt is legyen ingyenes a tömegközlekedés. A 14 és 65 év közöttiek számára pedig csak néhány jegytípus lenne a jövőben, amit mindenki ért, átlát, hozzáférhető, megfizethető és profi módon működik. Lázár szerint ez az alapja a digitalizálásnak is.

Fotó: Facebook/Lázár János