quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 27. vasárnap
  -  Zita
Térség

Lázár János: Magyarország célja, hogy Szerbia nyugati kapuja legyen

2023. november 28.

A Szeged és Szabadka közötti vasútvonal az összetartozás szimbóluma. A továbbiakban is azon kell dolgozni, hogy a szerbek és a magyarok minél szorosabban együtt tudjanak működni – jelentette ki vajdasági sajtótájékoztatóján a miniszter.

Régi tervünk vált valóra a Szeged és Szabadka közötti vasúti közlekedés újraindításával. Ez a vasútvonal az összetartozás szimbóluma – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, miután a Szegedről 5:19-kor induló első vonattal megérkezett Palicsra. Köszönetet mondott a szerb kormánynak, Aleksandar Vucic köztársasági elnöknek, Goran Vesic közlekedési miniszternek, s külön kiemelte, hogy a beruházás nem valósulhatott volna meg a vajdasági magyarokat évtizedekig vezető, nemrég elhunyt Pásztor István elszántsága, akarata nélkül.

„Nem csak jelképes, szimbolikus helyreállításról van szó, hiszen mától öt pár vonat közlekedik Szeged és Szabadka között. Ez a vasútvonal az összetartozás vasútvonala, melynek megvalósulásával azt mondhatjuk: mi, szerbek és magyarok összetartozunk, Szerbia és Magyarország összetartozik” – fogalmazott Lázár János.

Hozzátette, számos további közös tervük van a szerb kormánnyal, hiszen míg más miniszterek határokat építettek, ők azon dolgoznak, hogy a szerbek és a magyarok szorosabban együtt tudjanak működni, és a határátkelőket le tudják bontani. A cél, hogy ne csak közúton, hanem vasúton is lehessen közlekedni, s ne csak egy helyen, hanem minél több helyen lehessen átjutni Magyarországra. Ennek révén nemcsak több szerb érkezhet hazánkba, de sok magyar mehet majd át Szabadkára is. Kitért rá, a továbbiakban vasútvonal épül majd Szabadka és Baja között, s a fantasztikus észak-vajdasági út- és vasútépítési programhoz azzal csatlakozik a magyar kormány, hogy Kelebiánál és Hercegszántónál újabb határátlépési pontokat biztosít.

„Hazánknak az az ambiciózus célja, hogy Magyarország legyen Szerbia nyugati kapuja” – mondta.

Lázár végül arról beszélt, ebben a munkában a legjobb szövetségesre talált a szerb közlekedési miniszterben és a szerb kormányban. A helyi választókat arra kértek, a december 17-i voksoláson tegyék vezetővé, hogy folytatódhasson ez az eredményes együttműködés.

Mint több cikkünkben, ITT és ITT megírtuk, Szeged és Szabadka között ma 5 óra 19 perckor újraindult a személyszállítás a felújított vasútvonalon, amelyen a hét minden napján öt pár vonat közlekedik majd. Szegedről 5.19-kor, majd 8.58-kor, 14.58-kor, 17.58-kor és 21.43-kor indul vonat Szabadka felé, míg Szabadkáról Szeged irányába 6.03-kor, 7.37-kor, 13.37-kor, 16.37-kor és 19.37-kor.

Fotó: Facebook/Lázár János