Lázár gigabejelentése: ingyenessé tenné a 14 év alattiak tömegközlekedését

Az építési és közlekedési miniszter egy exkluzív klubesten vázolta terveit. Kiderült, soha ennyien nem használták még a MÁV és a Volán járatait, s hasít a szuperbérlet is.
Teljes egészében ingyenessé tennék Magyarországon a 14 év alattiak utazását tömegközlekedéssel – ezt is bejelentette Lázár János hétfő este egy klubrendezvényen, melyről a Világgazdaság tudósított.
Mint arról már tegnap hírt adtunk, az építési és közlekedési miniszter a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara exkluzív Nagyvállalati Klubjában tartott monumentális, majdnem kétórás beszédet mintegy félszáz budapesti vállalat menedzsere és vezetője előtt. Az eseményen részt vevő szaklap, a Világgazdaság beszámolója szerint itt beszélt a politikus a 14 év alattiak ingyenes tömegközlekedésének tervéről.
A lap szerint Lázár János arra nem tért ki, hogy a 14 éven aluliak ingyenes tömegközlekedése kapcsán megszületett-e már a kormánydöntés, a szövegkörnyezetből inkább úgy tűnt, hogy ez egy reális, komolyanvehető szándék. Értelemszerűen dátumot sem említett a lépés bevezetésére. Akkor említette meg a tervet, amikor a közlekedés területről számolt be a jelenlévőknek. Azt mondta, hogy az ország- és vármegyebérletek megjelenésével soha annyian nem használták a MÁV és Volán hálózatát, mint 2023-ban. Elmondása szerint mintegy 50-100 ezer olyan új bérletes jelent meg a rendszerben, akik eddig nem használták a közösségi közlekedést. Megjegyezte, hogy ebben a 600 forintos literenkénti üzemanyagár és a dugók az utakon is közrejátszott, de a fő oka a növekedésnek mégiscsak a rekordolcsó bérlet: összesen már több mint 3,6 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek.
A tárcavezető szerint ez fontos érv, amikor több pénzt kér a kormányzattól a közösségi közlekedés számára. Ekkor hozta szóba a 14 éven aluliak ingyenes utazásának lehetőségét. Jelezte, hogy miközben számos kritika éri a közlekedés ágazatában végzett munkáját, arról nem esik szó, hogy soha ennyien nem használták a közösségi közlekedés hálózatát. Ez azért is fontos visszajelzés, mert az ő felfogásában a tömegközlekedés, azon belül is a kötött pálya áll az első helyen a fejlesztések terén, s ezen stratégiáját Orbán Viktor miniszterelnök is támogatja.
Fotó: Facebook/Lázár János