Benkő Zsolt: a Rárósi út Márki-Zay Péter sikertelenségének az egyik jelképe

A Rárósi út külterületi szakasza sajnálatos módon katasztrofális, már-már járhatatlan állapotban van. Ez az út Márki-Zay Péter sikertelenségének az egyik jelképe – jelentette ki Benkő Zsolt fideszes képviselő csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A külterületen élők is megérzik a jelenlegi városvezetés bénázását, ugyanis a Rárósi út felújítását is bukta Vásárhely a Modern Városok Program megfúrásával. Egy újabb többmilliárdos fejlesztésnek mondhatunk búcsút, köszönhetően Márki-Zayék alkalmatlanságának.
Sajnálatos módon Márki-Zay Péternek és a jelenlegi városvezetésnek öt és fél év nem volt elég arra, hogy ennek az útnak a megújítása elkészüljön, illetve elinduljon. Csak arra tellett, hogy elkészüljenek a tervek, amelyek most a fiókba kerülnek.
„Nagyon sajnálatos, hogy az elmúlt öt és fél évben Márki-Zay Péternek sokkal fontosabb volt a saját politikai karrierjének az építése, az állandó politizálás, kampányolás, minthogy ilyen, a külterületen élők számára rendkívül fontos ügyben eljárjon, és minden erejét megfeszítve azon dolgozzon, hogy ez az út elkészüljön” – fejtette ki Benkő.

Hódmezővásárhely a legnagyobb vesztese a Modern Városok Program leállásának, tudniillik a 2017-ben mintegy 11 milliárd forintra becsült 117 kilométeres útfejlesztési program sem készül el. Ez nagyon nagy érvágás a város szempontjából, mivel önerőből ennek az útnak a felújítása a 18-19 milliárd forintos éves költségvetésből rendkívül nehéz, illetve teljesen elképzelhetetlen – ismertette a képviselő.
Rendkívül nehezek lesznek a következő évek, például a Rárosi úton élők számára, mivel az út toldozgatása, foltozgatása nem oldja meg a problémáikat. „Az állandó kampányolás és politikai hercehurca helyett a város ügyeivel kellett volna foglalkozni, és akkor Hódmezővásárhely is egyik sikeres városa lehetne ennek az országnak, amelyben a Modern Városok Programfejlesztésén megvalósultak” – mondta Benkő Zsolt.
A 117 kilométernyi új útszakasz egyébként mintegy négyezer, külterületen lakó vásárhelyi életét tette volna könnyebbé. Ebből azonban most semmi sem lesz.