quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 18. péntek
  -  Andrea, Ilma
Térség

Egyre közelebb Szegedhez a kínai Tesla

2023. november 15.

Tárgyalások folynak arról, hogy Szegeden építse meg európai elektromosautó-gyárát a világ vezető autóipari vállalata, a BYD – erősítette meg Navracsics Tibor.

Jó esély van rá, hogy az amerikai Tesla első számú kihívója, a kínai BYD Szegeden építi meg európai központját, hatalmas elektromosautó-gyárát. Erről a területfejlesztési miniszter nyilatkozott egy keddi gazdaságfejlesztési konferencián a Délmagyarországnak. Navracsics Tibor megerősítette, a kormány tárgyalásokat folytat a BYD-del, de más befektetőkkel is, akiknek az érkezése további lendületet adhat a vármegyeszékhely gazdaságának, iparának, s újabb sok-sok munkahelyet teremthet itt.

„Az elmúlt harminc év tapasztalatai azt mutatják, az ország nyugati fele fejlettebb, mint a keleti, vagyis például a dél-alföldi régió. Most viszont az ország északi régiójának a fejlődése mellett a Dél-Alföld fejlesztése van napirenden. Olyan terveket készítünk, amelyeknek köszönhetően nagybefektetőket, sőt több nagybefektetőt tudunk hozni az országnak erre a részére, például Szegedre. A városnak kiváló adottságai vannak. Itt van például az egyetem és az ELI is” – fogalmazott Navracsics Tibor.

Mint korábban arról már több cikkben beszámoltunk, a nyugati sajtó híradásai szerint egyre közelebb Magyarországhoz, egyre közelebb Szegedhez a világ második legnagyobb elektromosautó-óriása, a kínai BYD! A Bloomberg hírügynökség kiemelte, Orbán Viktor miniszterelnök újabb nagy győzelmet aratott. Elemzők szerint azért éppen Magyarországra érkezhet a kínai óriáscég, a BYD, mert jobb a kapcsolata a magyar kormánynak Pekinggel, mint Európa más országainak. A lap úgy tudja, Németország és Franciaország elől happolta el Orbán Viktor kormánya a hatalmas üzletet, hiszen a „kínai Tesla” európai gyárára a fél kontinensnek fájt a foga. Ezzel a csúcsberuházással Magyarország az élre tör az elektromos autógyártás terén, mert a régiós riválisok lassabban reagáltak a kínai és dél-koreai beruházásokért vívott harcban.

A Dél-Alföld fejlődése szempontjából fontos fejlemény, hogy a miniszterelnök – remélt – nemzetközi diadalával egy nagy ellenzéki fellegvár, a 2002 óta a baloldali Botka László által vezetett Szeged gazdagodik. A tervezett szegedi gigaberuházás Hódmezővásárhely szempontjából is üzenetértékű. A jelek szerint egyáltalán nem azon múlik a fejlődés és a kormányzati támogatás, hogy kormánypárti vagy ellenzéki-e egy település vezetése, hanem azon, hogy egy polgármester jól dolgozik-e, ügyesen, kitartóan lobbizik-e, a saját politikai ambícióit (értsd: pártját) építi, vagy a város érdekeit képviseli-e. Nagyon úgy tűnik, immár egyértelmű, hogy Hódmezővásárhely fejlődésének egyetlen akadálya: Márki-Zay Péter. Hódmezővásárhelyre hat éve nem érkezett érdemi munkahelyteremtő ipari beruházás, közben a Villeroy most hajtja végre az utóbbi évek legnagyobb csoportos létszámleépítését. A polgármesternek mindössze annyi az üzenete a kirúgott vásárhelyiek felé, hogy majd elmehetnek dolgozni a hamarosan nyíló szegedi elektromosautó-gyárba.

Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán