Egyre közelebb Szegedhez a kínai Tesla

Tárgyalások folynak arról, hogy Szegeden építse meg európai elektromosautó-gyárát a világ vezető autóipari vállalata, a BYD – erősítette meg Navracsics Tibor.
Jó esély van rá, hogy az amerikai Tesla első számú kihívója, a kínai BYD Szegeden építi meg európai központját, hatalmas elektromosautó-gyárát. Erről a területfejlesztési miniszter nyilatkozott egy keddi gazdaságfejlesztési konferencián a Délmagyarországnak. Navracsics Tibor megerősítette, a kormány tárgyalásokat folytat a BYD-del, de más befektetőkkel is, akiknek az érkezése további lendületet adhat a vármegyeszékhely gazdaságának, iparának, s újabb sok-sok munkahelyet teremthet itt.
„Az elmúlt harminc év tapasztalatai azt mutatják, az ország nyugati fele fejlettebb, mint a keleti, vagyis például a dél-alföldi régió. Most viszont az ország északi régiójának a fejlődése mellett a Dél-Alföld fejlesztése van napirenden. Olyan terveket készítünk, amelyeknek köszönhetően nagybefektetőket, sőt több nagybefektetőt tudunk hozni az országnak erre a részére, például Szegedre. A városnak kiváló adottságai vannak. Itt van például az egyetem és az ELI is” – fogalmazott Navracsics Tibor.
Mint korábban arról már több cikkben beszámoltunk, a nyugati sajtó híradásai szerint egyre közelebb Magyarországhoz, egyre közelebb Szegedhez a világ második legnagyobb elektromosautó-óriása, a kínai BYD! A Bloomberg hírügynökség kiemelte, Orbán Viktor miniszterelnök újabb nagy győzelmet aratott. Elemzők szerint azért éppen Magyarországra érkezhet a kínai óriáscég, a BYD, mert jobb a kapcsolata a magyar kormánynak Pekinggel, mint Európa más országainak. A lap úgy tudja, Németország és Franciaország elől happolta el Orbán Viktor kormánya a hatalmas üzletet, hiszen a „kínai Tesla” európai gyárára a fél kontinensnek fájt a foga. Ezzel a csúcsberuházással Magyarország az élre tör az elektromos autógyártás terén, mert a régiós riválisok lassabban reagáltak a kínai és dél-koreai beruházásokért vívott harcban.
A Dél-Alföld fejlődése szempontjából fontos fejlemény, hogy a miniszterelnök – remélt – nemzetközi diadalával egy nagy ellenzéki fellegvár, a 2002 óta a baloldali Botka László által vezetett Szeged gazdagodik. A tervezett szegedi gigaberuházás Hódmezővásárhely szempontjából is üzenetértékű. A jelek szerint egyáltalán nem azon múlik a fejlődés és a kormányzati támogatás, hogy kormánypárti vagy ellenzéki-e egy település vezetése, hanem azon, hogy egy polgármester jól dolgozik-e, ügyesen, kitartóan lobbizik-e, a saját politikai ambícióit (értsd: pártját) építi, vagy a város érdekeit képviseli-e. Nagyon úgy tűnik, immár egyértelmű, hogy Hódmezővásárhely fejlődésének egyetlen akadálya: Márki-Zay Péter. Hódmezővásárhelyre hat éve nem érkezett érdemi munkahelyteremtő ipari beruházás, közben a Villeroy most hajtja végre az utóbbi évek legnagyobb csoportos létszámleépítését. A polgármesternek mindössze annyi az üzenete a kirúgott vásárhelyiek felé, hogy majd elmehetnek dolgozni a hamarosan nyíló szegedi elektromosautó-gyárba.
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán