Hódmezővásárhely fejlődésének egyetlen gátja van: Márki-Zay Péter

A polgármester miatt bukott el a Modern Városok Program százmilliárdos fejlesztési csomagja, s ő az akadálya annak is, hogy jelentős munkahelyteremtő ipari beruházások érkezzenek Vásárhelyre. Márki-Zay Péter mindenkivel összerúgja a port, így nem lehet a városnak támogatásokat szerezni – jelentette ki Cseri Tamás önkormányzati képviselő.
„Immár egyértelműen kijelenthető: történelmi kár érte Hódmezővásárhelyt a Modern Városok Program leállításával” – így fogalmazott a Rádió 7-nek adott interjújában Cseri Tamás önkormányzati képviselő. A Fidesz-KDNP-s politikus emlékeztetett, november 2-án végérvényesen lezárták a Modern Városok Programot, melynek Vásárhely lesz a legnagyobb vesztese, ily módon ez a nap gyásznapként vonul majd be a város históriájába. Cseri szerint az utóbbi hat évben bebizonyosodott: Vásárhely fejlődésének egyetlen akadálya és gátja van, aki nem más, mint Márki-Zay Péter.
„Hódmezővásárhelyt hatalmas kár érte a Modern Városok Programban, hiszen az elmúlt hat évben a tram-train beruházáson kívül gyakorlatilag semmi sem valósult meg abból a százmilliárd forintál is nagyobb fejlesztési csomagból, amiről 2017-ben az akkori városvezetés megállapodott és szerződést kötött Orbán Viktor miniszterelnökkel. Sajnos az elmúlt hat évben egyetlen olyan beruházás sem valósult meg, amit a városnak kellett volna intéznie, elúszott a gimnáziumok, a szakképző iskolák bővítése, korszerűsítése, az új tudásközpont és a mélygarázs létesítése és a 117 kilométer külterületi kerékpárút megépítse is. Ilyen óriási lehetőség százévente akad egy város életében, de ezt a Márki-Zay-féle önkormányzat elszalasztotta. Ha megvalósultak volna ezek a fejlesztések, százmilliárdos vagyonnal gazdagodott volna a város, ám a program kútba esett, így kijelenthető, hogy ekkora hátrány érte a vásárhelyieket” – fogalmazott Cseri Tamás.
Arra is kitért, 2018 óta egyetlen munkahelyteremtő ipari befektetés sem érkezett Vásárhelyre, miközben a környező települések lendületesen fejlődnek, gazdaságuk erősödik. Makón 30 milliárdos beruházással épít csomagoló-ipari üzemet egy kínai csúcsvállalat, a kormány 6 milliárd forintból bővíti az ipari park közműhálózatát. Ám nemcsak a fideszes vezetésű települések jutnak szárnyalnak, hiszen – hívta fel a figyelmet – az ellenzéki irányítású Szegeden is dübörög a gazdaság. Emlékeztetett, Szeged polgármestere, Botka László 2017-ben Orbán Viktor kihívója volt, a legerősebb ellenzéki párt, az MSZP miniszterelnök-jelöltjeként lépett a színre. Az általa vezetett városban mégis néhány éve megépült az Európa-szintű gigaprojekt, az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont, s a hírek szerint hamarosan több tízmilliárdos fejlesztés keretében itt létesít gyárat a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai Teslaként is emlegetett BYD.
„A napnál is világosabb, hogy ebben az egyenletben egyedül Márki-Zay Péter személye a probléma, ő Vásárhely fejlődésének egyedüli gátja és akadálya. Képtelen arra, hogy bárkivel is megegyezzen. Nemcsak a kormánnyal háborúskodik folyamatosan, de az ellenzéki palettán is gyakorlatilag csak ellenfeleket, ellenségeket szerzett magának. Úgy pedig nem lehet egy várost fejleszteni, egy városnak támogatásokat szerezni, ha egy polgármester mindenkivel összerúgja a port” – szögezte le Cseri Tamás.
Címkék:
Makó Hódmezővásárhely Szeged Márki-Zay Péter önkormányzat Fidesz fejlesztés gazdaság beruházás iskola közgyűlés oktatás Cseri Tamás könyvtár Bethlen Gábor Református Gimnázium befektetés munkahely gyár ipari park németh lászló gimnázium általános iskola Modern Városok Program ipar elektromos autó BYD munkahelyteremtés üzem Benepack Hungary Kft. gimnázium Tesla Bethlen Gábor Református Gimnázium és Szathmáry Kollégium Tudásközpont csomagolóipar Németh László Gimnázium és Általános Iskola Hódmezővásáráhely