quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 18. péntek
  -  Andrea, Ilma
0-24

Orbán Viktor hatalmas győzelméről ír a nyugati sajtó a „kínai Tesla” ügyében

2023. november 09.

A miniszterelnök nemzetközi sikerének az ellenzéki fellegvár: Szeged gazdasága lehet a nagy nyertese. Úgy tűnik, Németországgal és Franciaországgal szemben Magyarországra jöhet az autóipari csúcsbefektetés, amelyre fél Európának fáj a foga.

A nyugati sajtó híradásai szerint egyre közelebb Magyarországhoz, egyre közelebb Szegedhez a világ második legnagyobb elektromosautó-óriása, az amerikai Tesla kihívója, a kínai BYD! A Bloomberg hírügynökség szerdán arról számolt be: Orbán Viktor miniszterelnök újabb nagy győzelmet aratott, ezúttal Németország ellen. Elemzők szerint azért éppen Magyarországra érkezhet a kínai óriáscég, a BYD, mert jobb a kapcsolata a magyar kormánynak Pekinggel, mint Európa más országainak. A lap úgy tudja, Németország és Franciaország elől happolta el Orbán Viktor kormánya a hatalmas üzletet, hiszen a „kínai Tesla” európai gyárára a fél kontinensnek fájt a foga.

A Bloomberg cikke arra is felhívja a figyelmet, hogy ezzel a csúcsberuházással Magyarország – Lengyelországgal együtt – az élre tör az elektromos autógyártás terén, mert a régiós riválisok lassabban reagáltak a kínai és dél-koreai beruházásokért vívott harcban. Miközben Magyarország rohamléptekben fejlődhet, Csehország és Szlovákia csak kisebb projekteket tudott megszerezni – húzzák alá.

Ellenzéki fellegvárat gazdagít Orbán diadala

Régiónk gazdasága, a Dél-Alföld fejlődése szempontjából fontos fejlemény, hogy a miniszterelnök – remélt – nemzetközi diadalával egy nagy ellenzéki fellegvár gazdagodik. A Szegedet 2002 óta vezető polgármester, Botka László sok mindennel vádolható, de kormánypártisággal, fideszes elhajlással semmiképpen sem. Emlékezetes, 2017-ben még az ellenzék akkori fő ereje, az MSZP – más pártok által is támogatott – miniszterelnök-jelöltje is volt, Orbán Viktor első számú riválisa. Bár a választásig nem jutott el – Gyurcsány és köre fúrta meg –, de Botka azóta sem gyengült meg. Az országos politikában is megőrizte tekintélyét, Szeged pedig továbbra is a legnagyobb és a legbiztosabb baloldali bástyának számít idehaza. Ez az ellenzéki központ kaphat hatalmas lendületet a „kínai Tesla”, a BYD európai elektromosautó-gyárának megépítésével.

A tervezett szegedi fejlesztés egyébként Hódmezővásárhely szempontjából is üzenetértékű. Egyértelmű válasz Márki-Zay Péter mindazon mantraszerű felvetésére, mely szerint a kormány gátolja az ellenzéki települések fejlődését, elzárja azok elől a pénzcsapokat, vagy azért nem juttat forrásokat, beruházásokat Vásárhelyre, mert „tart” Márki-Zaytól. Nehéz ugyanis elképzelni, hogy a kormány, a miniszterelnök komolyabb politikai veszélyt, vetélytársat látna az amerikai dollármilliókkal kitömve is csúfosan megbukó Márki-Zaytól, mint a – Vásárhelynél négyszer nagyobb – városát több mint húsz éve sikeresen vezető Botkától. Hiszen – tegyük hozzá – míg Botka több mint két évtizede kirobbanthatatlan városvezetői székéből, sikerének csodájára járnak az ellenzéki pártvezérek, így az országos politikában, az ellenzéki palettán is megőrizte integritását, addig Márki-Zay botrányt botrányra halmozva lassan, de biztosan tényleg a magyar politika Alekoszává vált. Komolyan veheti bárki is azt az állítását, hogy tőle és nulla százalékos pártjától „rettegne” a kormányzat?

Nagyon úgy tűnik tehát, egyáltalán nem azon múlik a fejlődés és a kormányzati támogatás, hogy kormánypárti vagy ellenzéki-e egy település vezetése, hanem azon, hogy egy polgármester jól dolgozik-e, ügyesen, kitartóan lobbizik-e, a saját politikai ambícióit vagy a város érdekeit képviseli-e. A jelek szerint immár egyértelmű, hogy Hódmezővásárhely fejlődésének egyetlen akadálya: Márki-Zay Péter.

Kapcsolódó

A jövő autóját Szegeden rakják össze

Az ország egyik legnagyobb autóipari beruházása érkezik Szegedre. Az amerikai Tesla kínai riválisa itt építi fel elektromosautó-gyárát egy gigaberuházás keretében.

Fotók: Orbán Viktor Facebook-oldala