Cseri Tamás: a város fejlődésének egyetlen akadálya Márki-Zay Péter

Egyedül Márki-Zay Péter személye akadályozza, hogy Hódmezővásárhely fejlődhessen, itt ipari nagyberuházások valósulhassanak meg – mutatott rá a szerdai közgyűlésen Cseri Tamás. Kiemelte: míg Makón 30 milliárdos projekt keretében egy kínai csúcsvállalat épít gyárat, az ellenzéki Szegedre a kínai Tesla elektromosautó-gyára érkezhet, Hódmezővásárhelyen a város legnagyobb munkáltatója az elmúlt évek legnagyobb csoportos létszámleépítését jelentette be.
Hódmezővásárhely fejlődésének egyetlen akadálya Márki-Zay Péter személye – fejtette ki a szerdai közgyűlésen Cseri Tamás. A Fidesz-KDNP képviselője elmondta, a szomszédos városokban komoly ipari nagyberuházások valósulnak meg, Hódmezővásárhelyre viszont Márki-Zay ígérete ellenére egyetlen munkahelyteremtő vállalkozás sem érkezett az utóbbi öt évben.
Makón 30 milliárd forintból élelmiszer-ipari csomagolóüzem épül, a kormány 6 milliárdos közműfejlesztési programmal segíti a beruházást az ipari parkban. Sajtóhírek szerint Szegedre az egyik legnagyobb autóipari cég érkezik, a „kínai Tesla” építheti itt európai elektromosautó-gyárát – részletezte Cseri Tamás, hozzátéve: egyértelmű a kormányzat szándéka, a keleti országrész ipari parkjait fogják fejleszteni a következő években, ide telepítenek ipart. Mint rámutatott, Szeged ellenzéki polgármesterének is sikerült komoly beruházást kilobbiznia városának, Hódmezővásárhely viszont Márki-Zay Péter miatt nem fejlődik.
„Márki-Zay Péter öt éve folyamatosan az országos karrierjét építi, ami egy felívelő szakaszt követően mostanra zuhanórepülésbe került. Kár volt ezért feláldozni a várost, ennek a levét isszuk meg most. Öt éve nem érkezett ide nagyberuházás, nem történt iparosítás, nem fejlődik a város, ráadásul a legnagyobb munkáltatója éppen az utóbbi esztendők legnagyobb csoportos létszámleépítését hajtja végre. Ez azt jelenti, hogy nemcsak stagnál az ipar és a munkaerőpiac, hanem egyre erősebb visszafejlődésben vagyunk” – húzta alá, hozzátéve: a porcelángyárból elbocsátottak életét nem oldja meg, hogy a polgármester által megálmodott kis szökőkutakban gyönyörködhetnek.
A városvezető a válaszában a szokásos fideszeszést és lázározást húzta elő. Azt is állította, Vásárhelyen nem munkanélküliség, hanem munkaerőhiány van, s kifejtette, ha valaki dolgozni akar, majd mehet a Makón létesülő csomagoló-ipari üzembe és a Szegeden létesülő elektromosautó-gyárba. Cseri szerint ezzel a kijelentésével Márki-Zay leleplezte magát, ugyanis a porcelángyárból leépített vásárhelyiek azért tudnak Makóra menni, mert az ottani városvezetés csinált nekik munkahelyeket, a vásárhelyi viszont nem. Kiemelte még, Márki-Zay 2018-ban az állítólagos amerikai tapasztalataira építve gazdaságfejlesztést ígért, ebből semmi nem lett, s a folyamatos lázározásával éppen a saját sikertelenségét, eredménytelenségét bizonyítja be.
Cseri Tamás úgy összegzett: a fideszes Makóra – ahol ugyanaz az országgyűlési képviselő, mint Vásárhelyen – és az ellenzéki vezetésű Szegedre is érkeznek a munkahelyteremtő gigaberuházások, Vásárhelyre közben egyetlen ipari vállalat se jött. Hiába mutogat bárkire is a polgármester, az elmúlt években világosan kiderült, hogy a város fejlődésének egyetlen akadálya Márki-Zay Péter személye – húzta alá.
A közgyűlésen – mint megírtuk – arról is szó esett, hogy Vásárhely történetében gyásznap lett 2023. november 2-a, amikor is Márki-Zay Péter miatt a város végleg elbukta a Modern Városok Program keretében tervezett, több száz milliárd forintnyi fejlesztési lehetőséggel kecsegtető beruházásokat.