quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

MÁV: a vasúti vágányok élettartamát növelő nagygép érkezett a MÁV FKG gépparkjába

2023. november 02.

Új vasúti karbantartó nagygéppel, egy vágányköszörűgéppel gyarapodott a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. gépparkja – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

    A HARSCO gyártmányú vágányköszörűgépet az Egyesült Államokban gyártották, a számítógéppel vezérelt 52 tonnás géppel hatékonyan lehet karbantartani a vasúti síneket, ennek köszönhetően a sínromlás és sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja csökkenthető – írták a közleményben.

    A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére csütörtökön érkezett RGH 20 C2 típusú vágányköszörűgép a jövő év első felében kezdheti meg működését – közölték. Hozzátették, hogy ez egy „technológiapótló” berendezés, ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV-Volán-csoport flottájában.

    A 2020-ban rendelt négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25,2 millió euró összegben kötött szerződést a MÁV FKG. A közbeszerzésen a szerződés keretében egy nagyteljesítményű ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű vágánystabilizálógépet és egy kitérő- és vágányszabályozógépet szerzett be 2021-ben a társaság. Ezek a gépek munkába állásuk óta többek között az 1-es vonal Biatorbágy-Szárliget-Tatabánya közötti szakaszán, a 100a Cegléd-Abony-Szolnok szakaszon, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat – írták.

    A MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, amihez elengedhetetlen a korszerű géppark – fűzték hozzá.