Eldőlt: két híd lesz egymás mellett Algyőnél!

A meglévő mellé a Tisza folyásirányában újabb 2×1 sávos híd épül kerékpáros átvezetéssel. Megszűnik a szűk keresztmetszet Szeged és Hódmezővásárhely között, négy sávon közlekedhetünk majd Algyőnél a Tisza felett. Lázár János ezt a fejlesztést is kilobbizta!
Sokéves probléma oldódik meg a 47-es főúton Algyőnél, ahol Lázár János közbenjárása nyomán hamarosan négy sávon közlekedhetünk majd a Tisza felett. Ha megvalósul a nagyszabású beruházás, megszűnik a szűk keresztmetszet Szeged és Hódmezővásárhely között.
Emlékezetes, Lázár már jó ideje kiemelt jelentőségű fejlesztésként menedzseli a 47-es főút négysávosítását. Számtalanszor érvelt amellett, hogy ez a záloga a Szeged-Debrecen gazdasági tengely megerősítésének, a 47-es főút négysávosításának programjában pedig előkelő helyen szerepel az algyői Tisza-híd rendbetétele és négysávosítása. Térségünk országgyűlési képviselőjének ismertetése szerint 2022-ben naponta 17 és fél ezer jármű közlekedett a hídon, melyet az utóbbi öt évben hatvanszor kellett részben vagy egészben lezárni a felújítások miatt. Szakértői számítások szerint néhány év múlva napi 25 ezer járműre is nőhet az átmentő forgalom. Ezt a terhelést ez a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres karbantartások, javítások pedig számottevően lassítják a közlekedést. A szomszédunkban kitört háború, az elhibázott brüsszeli szankciók és az energiaárak robbanása miatti gazdasági nehézségek miatt a kormány számos beruházást kénytelen volt leállítani vagy elhalasztani, de az építési és közlekedési miniszer elérte, hogy az algyői híd négysávosítása lekerüljön erről a listáról, s mielőbb megvalósulhasson ez a fontos fejlesztés.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium a napokban már arról tájékoztatta a területileg illetékes algyői önkormányzatot, hogy megjelent az Európai Unió közbeszerzési oldalán az algyői Tisza-híd kétszer két sávra fejlesztéséről szóló közbeszerzési kiírás. Mint arról Lázár János nemrég a Rádió 7-nek nyilatkozott, több elképzelés, több lehetséges verzió volt az asztalon a beruházással kapcsolatban, nos, a kiírásból most kiderült, hogy immár eldőlt: két híd is lesz Algyőnél!
Egyrészt egy teljesen új, 2×1sávos, kerékpáros átvezetést is biztosító hidat építenek a következő években, másrészt teljesen felújítják a jelenlegi 2×1 sávos hidat. A tervezés keretében megvizsgálják, a régi rendszer mely részei (alapozás, pillér) tarthatóak meg gazdaságosan egy új szerkezet fogadására. Összességében tehát két különálló hídszerkezet és rávezető út tervei készülnek majd el, valamint a hidakra felvezető útszakaszokat is 2×2 sávossá bővítik az algyői Vásárhelyi utca és a Farki réti út csomópontjai között.
A minisztérium tájékoztatása szerint a tervező feladata lesz a két híd egymáshoz viszonyított helyzetének meghatározása, de „vélhetően az új szerkezet a meglévőhöz közel, annak kifolyási oldalára kerül, tehát a meglévő hídtól keletre”. A kivitelezés pontos időpontja majd a tervek elkészültének tükrében derülhet ki.
Lázár János az említett, Rádió 7-nek adott interjújában kifejtette, 100 milliárd forintos nagyságrendű projektről van szó, melynek jelentősége a vasútvillamoséval vetekedik. Fontos perceket fog jelenteni, hogy dupla sávon, 90 km/h-val lehet majd közlekedni a Tisza-hídon, emellett a fejlesztés jelentősen felgyorsítja a Szeged és Debrecen közötti közlekedést.