quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

Eldőlt: két híd lesz egymás mellett Algyőnél!

2023. október 27.

A meglévő mellé a Tisza folyásirányában újabb 2×1 sávos híd épül kerékpáros átvezetéssel. Megszűnik a szűk keresztmetszet Szeged és Hódmezővásárhely között, négy sávon közlekedhetünk majd Algyőnél a Tisza felett. Lázár János ezt a fejlesztést is kilobbizta!

Sokéves probléma oldódik meg a 47-es főúton Algyőnél, ahol Lázár János közbenjárása nyomán hamarosan négy sávon közlekedhetünk majd a Tisza felett. Ha megvalósul a nagyszabású beruházás, megszűnik a szűk keresztmetszet Szeged és Hódmezővásárhely között.

Emlékezetes, Lázár már jó ideje kiemelt jelentőségű fejlesztésként menedzseli a 47-es főút négysávosítását. Számtalanszor érvelt amellett, hogy ez a záloga a Szeged-Debrecen gazdasági tengely megerősítésének, a 47-es főút négysávosításának programjában pedig előkelő helyen szerepel az algyői Tisza-híd rendbetétele és négysávosítása. Térségünk országgyűlési képviselőjének ismertetése szerint 2022-ben naponta 17 és fél ezer jármű közlekedett a hídon, melyet az utóbbi öt évben hatvanszor kellett részben vagy egészben lezárni a felújítások miatt. Szakértői számítások szerint néhány év múlva napi 25 ezer járműre is nőhet az átmentő forgalom. Ezt a terhelést ez a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres karbantartások, javítások pedig számottevően lassítják a közlekedést. A szomszédunkban kitört háború, az elhibázott brüsszeli szankciók és az energiaárak robbanása miatti gazdasági nehézségek miatt a kormány számos beruházást kénytelen volt leállítani vagy elhalasztani, de az építési és közlekedési miniszer elérte, hogy az algyői híd négysávosítása lekerüljön erről a listáról, s mielőbb megvalósulhasson ez a fontos fejlesztés.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a napokban már arról tájékoztatta a területileg illetékes algyői önkormányzatot, hogy megjelent az Európai Unió közbeszerzési oldalán az algyői Tisza-híd kétszer két sávra fejlesztéséről szóló közbeszerzési kiírás. Mint arról Lázár János nemrég a Rádió 7-nek nyilatkozott, több elképzelés, több lehetséges verzió volt az asztalon a beruházással kapcsolatban, nos, a kiírásból most kiderült, hogy immár eldőlt: két híd is lesz Algyőnél!

Egyrészt egy teljesen új, 2×1sávos, kerékpáros átvezetést is biztosító hidat építenek a következő években, másrészt teljesen felújítják a jelenlegi 2×1 sávos hidat. A tervezés keretében megvizsgálják, a régi rendszer mely részei (alapozás, pillér) tarthatóak meg gazdaságosan egy új szerkezet fogadására. Összességében tehát két különálló hídszerkezet és rávezető út tervei készülnek majd el, valamint a hidakra felvezető útszakaszokat is 2×2 sávossá bővítik az algyői Vásárhelyi utca és a Farki réti út csomópontjai között.

A minisztérium tájékoztatása szerint a tervező feladata lesz a két híd egymáshoz viszonyított helyzetének meghatározása, de „vélhetően az új szerkezet a meglévőhöz közel, annak kifolyási oldalára kerül, tehát a meglévő hídtól keletre”. A kivitelezés pontos időpontja majd a tervek elkészültének tükrében derülhet ki.

Lázár János az említett, Rádió 7-nek adott interjújában kifejtette, 100 milliárd forintos nagyságrendű projektről van szó, melynek jelentősége a vasútvillamoséval vetekedik. Fontos perceket fog jelenteni, hogy dupla sávon, 90 km/h-val lehet majd közlekedni a Tisza-hídon, emellett a fejlesztés jelentősen felgyorsítja a Szeged és Debrecen közötti közlekedést.