Vásárhelyi Fidesz: Márki-Zay valljon színt, honnan van 25 milliója politikai hirdetésekre!

Havonta közel kétszer annyit költ közösségi médiás politikai hirdetésekre, mint amennyi a polgármesteri fizetése. A pénz nyomát a vagyonnyilatkozatában sem lehet megtalálni. Benkő Zsolt és Cseri Tamás ismét felszólították Márki-Zay Pétert, számoljon el a vásárhelyieknek, honnan volt az elmúlt másfél évben 25 millió forintra az internetes reklámokra.
Márki-Zay Péterről nemrég a Promenad24 elemzése nyomán kiderült, hogy a miniszterelnök-jelölti bukása óta eltelt másfél évben 25 millió forintot költött politikai hirdetésekre a saját internetes felületein. Ez azt jelenti, hogy havonta többet hirdet a közösségi médiában, mint a másfél milliós polgármesteri fizetése – idézte fel a vásárhelyi Fidesz keddi sajtótájékoztatóján Benkő Zsolt. „Joggal merülhet fel a kérdés: vajon miből finanszírozza ezt, milyen pénzügyi körök és külföldi érdekek állnak Márki-Zay Péter mögött? A vásárhelyiek érthető módon tudni szeretnék, honnan volt a polgármesternek 25 millió forintja ezekre a politikai hirdetésekre” – fejtette ki a Fidesz-KDNP önkormányzati képviselője.
Benkő emlékeztetett, a 2022-es választási kampányban a Márki-Zay által vezetett baloldal több mint 4 milliárd forintnak megfelelő dollárt kapott külföldről, Amerikából, hogy idegen érdekeket szolgáljon. Mint fogalmazott, a rendszerváltás óta eltelt időszak legdurvább külföldi beavatkozási kísérlete valósult meg, melyet háború-, migráció- és LMBTQ-párti erők finanszíroztak. A képviselő szerint mindenképpen tisztázandó, hogy az Amerikából fizetett miniszterelnök-jelölti kampányt követően hogyan tudott további 25 milliót politikai hirdetésekre költeni Márki-Zay.
Cseri Tamás arra is felhívta a figyelmet, ennek a hatalmas összegnek semmi nyoma a polgármester vagyonnyilatkozatában. Nem látni, hónapról hónapra hogyan és miből tud milliókból hirdetni Márki-Zay, aki nemrég a saját propagandamédiájában is azt nyilatkozta, hogy nem fér hozzá az MMM kampányszámlájához, tehát nem onnan költ. „Adja magát a kérdés: akkor miből költekezik? Vajon az amerikai támogatásból tudott bespájzolni a Bercsényi utcában?” – fogalmazott a Fidesz-KDNP képviselője. Hozzátette, ezt valószínűsítik az ellenzék vezetőinek korábbi nyilatkozatai is, hiszen többen értetlenkedtek, hogy nem látták a kampányukban a 4 milliárdot, az LMP-s Ungár Péter arról is beszélt, hogy a pénzek egy része valószínűleg „ellopódott”.
„Nagyon érdekes kérdés, hová tűnt az a 4 milliárd forint, illetve később hogyan tud Márki-Zay Péter hónapról hónapra sok millió forintból hirdetni, miközben a forrásának nem találjuk a nyomait. Ha már állandóan átláthatóságot hirdet, itt lenne az ideje, hogy beszámoljon róla, az elmúlt hónapban, hónapokban honnan volt több millió forintja, hogy a politikai hirdetéseit finanszírozni tudja a közösségi médiában, a Facebookon és a Google-on. Úgy lenne korrekt, ha a vásárhelyiek látnák, ki finanszírozza a polgármesterük önreklámjait, az amerikaiak vagy magyarok” – húzta alá.
Címkék:
Hódmezővásárhely Márki-Zay Péter Fidesz ellenzék baloldal balliberális USA KDNP önkormányzati választás önkormányzati választás 2024 miniszterelnök-jelölt Amerika Benkő Zsolt Cseri Tamás Facebook külföldi támogatás külföldi finanszírozás külföldi kampánypénz külföldi kampánytámogatás hirdetés Egyesült Államok google külföldi pénz politikai hirdetés