Márki-Zay Péter 25 milliót költött a közösségi médiára egy év alatt

Amerikai dollárokból akarja megtartani Hódmezővásárhelyen a hatalmát a Márki-Zay család. Öntik a pénzt hirdetésekre, úgy tűnik, bőven van még a guruló dollárokból a Bercsényi utcában. Márki-Zay havi átlagban többet hirdet, mint amennyi a polgármesteri fizetése!
Kiapadhatatlannak tűnnek az amerikai források, nagyon úgy tűnik, bőven maradt még a guruló dollárokból a Bercsényi utcában. Erre utal, hogy elképesztő összeget hirdetett el a közösségi médiában az elmúlt bő egy esztendőben Márki-Zay Péter. A Promenad24 elemzéséből kiderült: a 2022-es országgyűlési választás, azaz miniszterelnök-jelölti bukása óta több mint 25 millió forintot(!) égetett el politikai hirdetésekre a közösségi médiában. Összesen 25 106 178 forintot szórt szét a Google-on és Facebookon a polgármester. Márki-Zay tehát havi átlagban többet hirdet a közösségi médiában, mint a másfél milliós polgármesteri fizetése!


A Google felületein 2022. április 4-e és 2023. október 1-je között 2174 hirdetést indított, 15 760 000 forint értékben. Idén január végétől kezdve megfigyelhető, hogy Márki-Zay nagyjából napi 20 ezer forintos kerettel dolgozik, s gyakorlatilag valamennyi hirdetését Hódmezővásárhelyre és környékére célozza. Ami a Facebookot illeti, a 2022. május 1-jéig eltapsolt 103 110 909 forintos hirdetési összege mostanra 112 457 087 forintra száguldott fel. Ez nemcsak azt mutatja meg, hogyan röpködtek a százmilliók a választási kampányban, de azt jelenti, hogy a választásokat követően csaknem 10 milliót szórt el Márki-Zay kizárólag a Facebookon. 2022. április 4-től 997 hirdetési kampányt indított összesen 9 346 178 forint értékben. Csak az elmúlt elmúlt 90 napban (2023. június 29. – szeptember 26.) 515 639 forintot költött 196 hirdetésre, ennek közel kétharmadát Hódmezővásárhelyre célozta.


Mint közismert, Márki-Zay Péter brutális támogatást kapott Amerikából. Az általa vezetett baloldalt több mint 4 milliárd forinttal finanszírozták meg külföldről, hogy megbuktassák a nemzeti kormányt, s hogy idegen érdekeket szolgáló, háború-, migráció- és LMBTQ-barát erők vegyék át az ország irányítását. A vásárhelyi polgármester a rendszerváltás óta eltelt időszak legdurvább külföldi beavatkozási kísérletének főszereplője lett. Emlékezetes, a 2022-es országgyűlési választási kampányban is úszott a pénzben Márki-Zay, a tengerentúlról begurított dollármilliók szagát a vásárhely-makói térségben élők is pontosan érezhették. Soha nem látott mennyiségű plakát árasztotta el Vásárhelyt és környékét, szinte minden villanyoszlopra, hirdetőfelületre jutott egy Márki-Zayt éltető vagy politikai ellenfelét, ellenfeleit sározó reklámanyag. A postaládákat elképesztő szórólapáradattal tömte meg az ellenzék jelöltje, súlyos (tíz)milliókat ölt saját fényezésébe és Lázár János/Orbán Viktor támadásába, gyalázásába. Ezzel együtt Márki-Zay nemcsak országosan, de Vásárhelyen is hatalmasat bukott, súlyos vereséget szenvedett, az itt élők láthatóan nem kértek az Amerikából pénzelt jelöltből.
Ne legyen azonban kétségünk, az USA-dollárok ismét ringbe szállnak a vásárhelyiek befolyásolására! A polgármester többször is elismerte, a tengerentúli támogatásból jócskán maradtak még tíz- vagy akár százmilliók is. A korlátlannak látszó amerikai forrásbókból a jelek szerint hódmezővásárhelyi hatalmát akarja megtartani a Márki-Zay család. Ne legyünk naivak, a guruló dollároknak kiemelt szerepük lesz, sőt, máris kiemelt szerepük van a hódmezővásárhelyi önkormányzati választási kampányban. Erre utal, hogy több mint 25 millió forintnyi politikai hirdetéssel bombázta a vásárhelyieket a politikus az utóbbi egy évben. Sőt, a táborába tartozó, a politikai működésére kitűnő rálátással bíró Krupiczer Ferenc (MMM – Tiszta Vásárhelyért) önkormányzati képviselőtől immár azt is tudjuk: a rendszeresített életosztások hátterében is a guruló dollárok és politikai kampánycélok húzódnak meg, nem pedig a jótékonyság. Vagyis nettó szavazatvásárlási akció az egész.
Mint ahogy a fentiekből is látszik, a nép egyszerű gyermekét alakító, „csóró” vidéki városvezetőt játszó Márki-Zay valójában tele van amerikai dollárokkal. Számára a pénz nem akadály, mindent bevet, hogy megtartsa a székét, még akkor is, ha ennek évek óta Hódmezővásárhely a vesztese.
A nyitókép illusztráció, archív: MTI
Címkék:
Hódmezővásárhely Márki-Zay Péter ellenzék baloldal balliberális USA önkormányzati választás önkormányzati választás 2024 miniszterelnök-jelölt Amerika Facebook külföldi támogatás külföldi finanszírozás külföldi kampánypénz külföldi kampánytámogatás hirdetés Egyesült Államok google külföldi pénz politikai hirdetés