quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Makó

Beláthatatlan fejlődést hoz a kínai gigacég Makó térségébe

2023. szeptember 29.

A teljes magyar GDP kétharmadának megfelelő éves árbevétellel rendelkező kínai anyavállalat. A Coca-Cola legfontosabb beszállítója. Sok száz új munkahely. Lázár János igazi nagyágyút hozott Makóra!

Mint arról lapunk beszámolt, csomagolóanyag-gyárat épít a Benepack Hungary Kft. Makón az ipari parkban. A közel 30 milliárd forintos beruházás alapkövét kedden tették le. Az új üzem közel 300 embernek adhat majd munkát a városban és térségében.

Beláthatatlan és megjósolhatatlan fejlődési potenciált jelent a Dél-Alföldnek, Makó térségének az új kínai beruházás – hívja fel a figyelmet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes. Mint rámutat, a befektető anyavállalata, a COFCO-csoport egymagában akkora éves árbevétellel rendelkezik (mintegy 40 ezer milliárd forintról beszélünk), ami Magyarország GDP-je kétharmadának felel meg! „Ez a betelepülő új kínai erőtér, az ide érkező csúcsvállalat olyan fejlődési pályát rajzol a jövőben Makó térségének, amiről talán korábban álmodni sem nagyon mertek az itt élők” – fogalmaz.

A miniszterhelyettes arra is rámutat, Makó és környéke számára a kínai működő tőke a lehető legjobbkor érkezik, hiszen a szomszédoktól (Szerbiától, Romániától) elválasztó határok fokozatosan feloldódnak, a közlekedési és infrastrukturális fejlesztések pedig visszahozzák a térség aranykorát. „Temesvár és Arad hatalmas nemzetközi repülési központokká bővültek. Szeged dinamikus fejlődési pályán áll. Szabadka pedig Észak-Szerbia legprosperálóbb városává válik, amellyel több közlekedési összeköttetést is kialakítunk a következő években” – érzékelteti, mekkora esély nyílik az által, hogy a legjobb időben talált egymásra Makó és a kínai befektető.

Lázár János építési és közlekedési miniszter, a térség országgyűlési képviselője kiemeli: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel rengeteget dolgozott és lobbizott azért, hogy a külföldi befektető ne az ország középső, nyugati, északkeleti részét, hanem ezt a régiót válassza célterületéül. Hozzáteszi, a kormány tudatos döntésének eredménye, hogy – az autóipar helyett – Makón az élelmiszeriparhoz kapcsolódó beruházás valósuljon meg. A világ népessége a következő években még növekszik, a glóbusz minden pontján szükség lesz jó minőségű, egészséges élelmiszerre. A városban pedig több száz éves hagyománya van a minőségi élelmiszer előállításának, így kiemelten fontos, hogy az élelmiszeripar egy szegmense, a csomagolás is új kapacitást alakíthat, építhet itt ki – magyarázza.

„A makói befektetőről tudni érdemes, hogy a világ legnagyobb márkáit szolgálja ki beszállítóként. Hatalmas kapacitással szállít be a Coca-Cola dobozos változatához is. Ez azt jelenti, hogy a makóiak egy kis résszel minden doboz Coca-Colához hozzájárulnak, ami hatalmas brandértékkel bír” – hangsúlyozza Lázár János.

Az új makói gyár a tervek szerint 2024 utolsó negyedévében kezdi meg a működést és a termelést.

Fotó: Facebook/Lázár János