quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Vásárhely

Drágább a Jovány, mint amennyibe a Volán került volna

2023. szeptember 22.

Újabb Márki-Zay-hazugság lepleződött le: a város többet fizet a Jovány Gyula-féle tömegközlekedésért, mint amennyit a Volánbusz-szolgáltatásért. A polgármester piszkos ügyeit szivárogtató oldal bemutatja, miért olyan drága a kampányfuvaros az adófizetőknek.

Márki-Zay Péter folyamatosan azt sulykolja, olcsóbb lett a vásárhelyi tömegközlekedés azzal, hogy kiszervezte a szolgáltatást saját kampányfuvarosának, Jovány Gyulának, csakhogy ez nem igaz. A város többet fizet, mint korábban a Volánbusznak – leplezte le a polgármester újabb hazugságát a városháza piszkos ügyeit szivárogtató „MZP1G” oldal.

Mint rámutattak, a Jovány-féle tömegközlekedés azért is rendkívül drága a városnak, mert a közlekedésszervező önkormányzati cég nem tudja igénybe venni a kedvezményes utazások (diák, nyugdíjas stb.) után járó állami szociálpolitikai menetdíj-támogatást. Ennek oka pedig nem más, mint hogy a város perben áll a Volánbusz Zrt.-vel. Erről pedig egyedül Márki-Zay Péter tehet, aki nem volt képes jogszerűen lebonyolítani vagy lezárni az együttműködést az állami társasággal. Mint számos cikkben bemutattuk, több jogerős hatósági döntés és bírósági ítélet mondta már ki, hogy a magyar törvényeket és az uniós rendeleteket megkerülve, azokat megsértve szervezték ki Vásárhelyen a tömegközlekedést a polgármester kampányfuvarosának, s akarták elvenni a Volánbusztól a szolgáltatást. Arról nem is beszélve, hogy korrupt módon az készítette elő az átalakítást, a pályázati kiírást, aki utána megnyerte a pályázatot: Márki-Zay kampányfuvarosa.

A szivárogtató oldal felhívta rá a figyelmet: az állami társaság beszámolói szerint a Volánbusz 2020-ra 51,7 millió forintot kért volna az önkormányzattól, 2021-re pedig 96 milliót. Ehhez képest a HVSZ Zrt. 2023-as üzleti terve szerint a Jovány-buszok költsége 2023-ban várhatóan mintegy 138 millió forint lesz, s mivel csak mintegy 1,5 millió folyik be a jegyek és bérletek értékesítéséből, ezért a városnak legalább 136 millió forintot kell konkrétan a helyi tömegközlekedésre fordítania. (Ha csak nem emelkedik majd még tovább ez az összeg…) „A Jovány-buszok közlekedtetése tehát nem jár pénzügyi megtakarítással, sőt: a szociálpolitikai menetdíj-támogatás kiesése évente mintegy 50 milliós veszteséget okoz. Abba pedig jobb nem belegondolni, ha az önkormányzat elveszíti a pereket a Volánbusszal szemben, és ki kell fizetni az állami cég által követelt összegeket is” – rögzítik. Nézzék csak az alábbi képeket, klikk a galériára:

Nemrégiben nyilvánosságra került dokumentumok, belső hivatali levelek szerint egyébként Márki-Zayt még saját jegyzője, Tatár Zoltán is figyelmeztette, nem kellene szerződni Jovánnyal, míg nem zárulnak le a Volánbusszal a bírósági perek, mert fennáll a veszélye: súlyos, százmilliós kártérítéseket fizethet a város az állami társaságnak. (Tegyük hozzá: na meg akár a Jovány-pályázat másik kárvallottjának, a VIP Travel Kft.-nek is…) Márki-Zay azonban egy személyben döntött, s ragaszkodott a „drága” kampányfuvaros zsíros önkormányzati megbízásához.