Lázár: Elindult az 1-es vonal rendkívüli felújítása

„A mai reggel volt az első, amikor az utasok megváltozott közlekedési renddel találkoztak. Ez sok alkalmazkodást és türelmet kíván mindenkitől, és sok váratlan helyzetet tartogathat” – írta a közlekedési miniszter a közösségi oldalán annak kapcsán, hogy szeptember 18-án megkezdődött a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz rendkívüli felújítása a Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom fővonalon.
A politikus hozzátette, rengeteg munka, éjszakázás, egyeztetés van e mögött. A tapasztalatokat természetesen folyamatosan értékelik, ahol kell, beavatkoznak, többletkapacitást biztosítanak.
„A következő hetek nem lesznek könnyűek, de meglesz a jutalma: a felújítás után egy biztonságosabban és gyorsabban közlekedhetünk majd” – zárta gondolatait.
Emlékeztetőül:
A mostani felújítás alatt jelentősen módosul a menetrend is. A három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.
A vágányzár első ütemében, szeptember 18-tól október 26-ig érvényes menetrendek elérhetők az ELVIRA menetrendi keresőben és a MÁV-applikációban. Az utasok eligazodását a menetrendtervező felületeken kívül a mav.hu/egyesvonal weboldalról letölthető hirdetmények, valamint az IC- és a személyvonatok pótlóbuszainak menetrendjei, a megállási helyeket bemutató táblázatok, helyszínrajzok is segítik. A vonatok, illetve pótlóbuszok mellett a Volánbusz térségi járatai is besegítenek.

Célba ért Lázár kőkemény üzenete: megkezdte a 1-es vasútvonal felújításának előkészítését a MÁV
Nem okoskodásra, mellébeszélésre, hanem azonnali beavatkozásra van szükség a Biatorbágy és Tata közötti vasúti vonalon – üzente szerdán a közlekedési miniszter. És lőn!