Mi történik, ha egy milliárdos feleséget keres? Hogyan születnek meg a karakterek? Nehéz más bőrébe bújni? Ezekről is szó volt a Rádió 7 Közös Nevezőjében.
A keddi műsor vendége, Borbás Edina írónő elmondta, nemrégen jelent meg legújabb regénye „Igen?” címmel. Mint kiderült, a szövevényes történetben egy milliárdos keresi leendő feleséségét, egy péklány pedig az élete új értelmét… vajon a kettő találkozik?
Először magát a főcselekményt és a karaktereket szoktam megálmodni, én nagyon szeretnék tervező író lenni… Mindig elterveztem valamit, amit utána a történet vagy éppen a szereplők fölülírták. Úgyhogy jó lenne, hogyha egyszer már végre Excel-táblázatban meg tudnám szerkeszteni, hogy ebben a fejezetben ez és ez történik, de nálam ez soha nem így van. Tehát én megálmodom az elejét, a karaktereket, elindítom a történetet, és utána együtt izgulok az írással
-árulta el a műsorban Edina.
Az írónő elárulta:
Én gyakran úgy írok, hogy egy szemszögből. Hogyha egyes szám első személyben írok, akkor a főszereplőmmel, és általában lánnyal vagyok. Amint egyes szám harmadik személyben írok, akkor szintén kívülről látom. Viszont most bátorkodtam két szemszögből is írni, tehát hogyha úgy vesszük, kettő főbb szereplőm van, akinek a bőrében lehet az olvasó. Dante, egy milliárdos, és Léna, egy nagy viharokat megélt lány. Pék, szerelmes a kenyérsütésbe, szerelmes a szakmájába, csakhogy a gazdasági helyzet úgy hozta, hogy egyszerűen nem bírja fönntartani a pékségét, nem bírja fönntartani azt az életformát, amibe ő szerelmes, és így keveredik abba a szituációba, ami az „Igen”- ről szól.
A műsorban az írónő elmondta:
A főszereplő annyiban hasonlít hozzám, hogy ezek a gondolatok, ami benne, bennem is sokszor felmerülnek. Dante egy milliárdos, és én azt vettem észre, hogy bizonyos szint fölött már nem néznek bizonyos szint alá az emberek. Tehát, hogy akiknek nagyok a céljaik, azok mind fölfele tekintenek, fölfele néznek, amikor néha lefele is kellene nézni, hiszen az a való élet. Úgyhogy ez sokszor fölmerül a főszereplő lányomban is, és ezt úgymond kritikaként meg is említi a főszereplőnek.
Elhangzott:
Dante, a főszereplő férfi, eldönti, hogy egy hónap múlva megházasodik, ha törik, ha szakad, ő megházasodik, de nem átlagos módon, hanem lányokat hív magához, akiket nem akar látni… csak egy tükörfal választja el őket, és csak hangjuk alapján és egyéniségük alapján akarja kiválasztani úgymond élete párját. Úgyhogy ez a vak szerelem az alapja a könyvemnek. Ami valóban szürreális, tehát szinte hihetetlen. Ezt nem gondolja másképp a főszereplőm se, Léna, aki egy igazi két lábbal a földön álló karakter, akit én nagyon-nagyon szeretek, mert nagyon sokban hasonlít rám.
Az alkotás folyamatáról kiderült, hogy Edina alaposan utánajár mindennek.
Mindig kutatok. Én az írás előtt, közben, alatt… folyamatosan kutatok, és igenis muszáj, hogy képben legyen az ember íróként. Azt szoktam mondani, hogy butaságot nem lehet beleírni, mert hát ott vannak a betűk, azok nem törlődnek ki… az írásnál nincs pardon. Én nagyon szeretem azt, hogy a könyvem társadalomkritikát tartalmaz, tudást közvetít..
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.