quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Szerintünk

21 milliárd forintot ad a kormány Szegednek iparipark-fejlesztésre

2023. augusztus 05.

Szeged a már leállított Modern Városok Programból az utolsó pillanatban még ezt is be tudta húzni. Pedig ellenzéki a polgármester, aki ráadásul még miniszterelnök-jelölt is volt.

21 milliárd forint támogatást biztosít a Kormány Szegednek, hogy az 5-ös főút mellett 300 hektáros ipari parkot alakítsanak ki. A támogatásból a szegedi önkormányzat rendezi a gazdasági övezet tulajdoni helyzetét, kivonja a mezőgazdasági területeket a művelés alól, lefolytatja a telekkialakítási eljárásokat, előkészíti a területet a leendő beruházáshoz, és kiváltja a szükséges közműveket is, amelyek esetleg akadályoznák a beruházás megvalósulását. A végeredmény: az ELI szomszédságában újabb igen értékes iparterület jön létre a megyeszékhelyen.

Az iparterület bővítéséről Szeged és a Kormány még 2017-ben kötött megállapodást a Modern Városok Program keretében. Az eredeti tervek szerint a Pick Szeged Zrt. hajtott volna végre itt élelmiszeripari fejlesztéseket, a cég azonban később úgy döntött, a Szabadkai úti telephelyén valósítja meg azokat.

A Modern Városok Program hat évvel az indulása után, és a közben kirobbant háború okozta gazdasági nehézségek hatására idén leállt. Ott, ahol az elmúlt hat évben nem valósították meg a fejlesztéseket, elszalasztották a történelmi lehetőséget a nagyberuházásokra. Szegeden például a régóta várt Tiszavirág Sportuszoda és a Pick Aréna is ennek keretében valósult meg, Hódmezővásárhelyen Lázár János irányításával várostörténeti jelentőségű fejlesztésként megépült a tram-train, amely villamosssal kötötte össze a települést a megyeszékhellyel.

A vásárhelyi városvezetés az elmúlt hat évben gyakorlatilag semmit nem tudott előrelépni az érintett nagyberuházások megvalósításában, pedig új könyvtár és tudásközpont építése, a Bethlen Gábor Református Gimnázium, illetve a Németh László Általános Iskola és Gimnázium felújítása és bővítése, laktanyafejlesztés, kerékpárút-építés, a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum fejlesztése mellett itt is támogatta volna a kormány az ipari park bővítését és mezőgazdasági feldolgozó-ipari vállalkozások betelepülését. Mindebből semmi nem lett, így Hódmezővásárhely a 23 megyei jogú városnak hirdetett programot végül az utolsó helyen zárta, a legnagyobb vesztese lett.

Szeged azonban az utolsó pillanatban még a meghiúsulni látszó iparipark-fejlesztést is be tudta húzni. Felismerve, hogy az önkormányzatnak itt még elmaradása van, a júniusi szegedi közgyűlésen született döntés arról, hogy kéréssel fordulnak a kormányhoz, támogassa az ipari park kijelölését és megvalósítását az 5-ös út mellett. A kormány 21 milliárddal támogatta.