Lázár János nagyszabású vasút-újjáépítési programmal lobbizik a miniszterelnöknél

A kötöttpályás közlekedés fejlesztése gazdasági és társadalmi előnyt is jelentene Magyarországnak – véli az építési és közlekedési miniszter, aki egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot tett le a kormány asztalára.
Nagyszabású vasútfejlesztési programért lobbizik a kormánynál és Orbán Viktornál az építési és közlekedési miniszter. Lázár János erről keddi, budapesti sajtótájékoztatóján beszélt. A tárcavezető azt mondta, ahhoz, hogy a MÁV a jelenleginél színvonalasabb, komfortosabb, a mostani működési hibáktól mentes szolgáltatást tudjon nyújtani az utazóközönségnek, mindenképpen jelentős járműbeszerzésre lenne szükség. Ugyanakkor Lázár szerint a kötöttpályás közlekedésbe való beruházással ennél is többet nyerhetne az ország.
„Járműbeszerzést nem úgy kell a miniszterelnökkel letárgyalni, hogy odamegy az ember szakminiszterként, elkezdi verni az asztalt, hogy márpedig én mindenféleképpen mozdonyokat és járműveket akarok venni. Azt várja el tőlem a miniszterelnök, hogy a kormányülésen álljak elő egy olyan fejlesztési koncepcióval a magyar vasút jövőjére vonatkozóan, amely meghatározza a következő tíz évet irányát” – fejtette ki. A miniszter ezért – Lepsényi Istvánnal, a MÁV igazgatósági elnökével és csapatával, a külföldi vasúti társaságok tapasztalatait is felhasználva – készített egy széles körű, mély, alapos szakmai anyagot a magyar vasút jövőjéről, s egy nagyságrendileg 1200 milliárd forintos programra tettek javaslatot.
„Azt javaslom a kormánynak, hogy mindenféleképpen invesztáljon a magyar vasúti ágazatba mint gépiparba, mint járműiparba. Azért fogok lobbizni, hogy Magyarországon induljon el egy vasút-újjáépítési program” – árulta el. Lázár hozzátette, ennek a fejlesztési koncepciónak a sorsa azon múlik, hogy a felsorakoztatott társadalmi és gazdasági érvek – legyen szó a járműiparban, a gépiparban rejlő lehetőségekről, a mobilitás, a megközelíthetőség, az elővárosi közlekedés javításáról, a kistelepülések felzárkóztatásáról – meg tudják-e győzni a kormányzatot.
Úgy folytatta, álláspontja szerint ha a jelenleginél jóval többet fordítunk a vasútra, a kötöttpályás közlekedésre, az komoly gazdasági és társadalmi előnyt jelent az ország egésze számára.
„Én nagyon hiszek abban, hogy a kötöttpálya társadalmi előnyt jelent az országnak, az ingázóknak, az elővárosi közlekedést használóknak Budapest tekintetében, illetve a járási központok, a megyeszékhelyek tekintetében. Emellett abban is hiszek, hogy gazdasági előnyt is nyújt, mert egy új magyar iparágat lehetne az építőipar mellett fölépíteni, ami a kötöttpályás járműgyártás és a vasúthoz kapcsolódó gépipar és gépgyártás lehetne a jövőben” – részletezte.
Fotó: Facebook/Lázár János