quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Népszerű az online árfigyelő rendszer: az első hétvégén 200 ezren találtak rá a legjobb ajánlatokra

2023. július 06.

Egyre többen vásárolnak telefonnal a kezükben, az online árfigyelő rendszerben feltüntetett árakat követik.

Bevezetésének első két napján már kétszázezren használták az online árfigyelő rendszert, amely naponta frissül. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tapasztalatai szerint a hipermarketek egymás árait figyelve akcióznak – értesült hírportálunk.

Egyre többen vásárolnak telefonnal a kezükben, az online árfigyelő rendszerben feltüntetett árakat követik.

A rendszerben konkrét élelmiszernevekre lehet keresni, egy térképes alkalmazás pedig megmutatja, hogy hol található a legjobb árat kínáló bolt, és még útvonalat is tervez hozzá.

„Sajtot szerettem volna vásárolni, a rendszerben feltüntetett árak alapján pedig kiderül, hogy elég nagy a különbség az árképzésben bizonyos áruházaknál. Valahol több száz forintot is tudok spórolni, most is ez alapján választottam ki, hol szerzem be az élelmiszert” – mondta egy vásárló.

Az online árfigyelő rendszer bevezetésének első hétvégéjén 200 ezren látogattak el az oldalra, egy-egy termékre pedig 50 ezer alkalommal kerestek rá. Legtöbbször a tejre, sajtra, csirkemellre, vajra és a tojásra.

A rendszer 62 termékkategóriában a legolcsóbbtól a legdrágábbig rangsorolja az élelmiszereket, a kereskedők pedig első helyen akarnak végezni a vásárlókért folytatott versenyben.

Volt olyan hipermarket, amelyik az árfigyelő rendszer indulásának napjára igazította akcióját, száz terméket kínált olcsóbban. Mások pedig a tojás- és kenyérár-csökkentésébe kezdtek.

„A tízdarabos tojás ára szombaton még az egyik kereskedőnél volt a legalacsonyabb. Egy nappal később azonban egy versenytársa hozzáigazította az árát” – közölte Horváth Bálint, a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője.

Az online árfigyelő rendszer és a június óta működő kötelező bolti akciók célja, hogy a piaci verseny fokozásán keresztül egyre lejjebb szorítsák az árakat, ami hozzájárul az infláció letöréséhez is.

„Minél többen használják az oldalt, annál nagyobb figyelem irányul az élelmiszer-kereskedőkre. Az üzletpolitikájuknak egyik igen jelentős lételeme lesz, hogy az oldalon versenyképes árakat ajánljanak a vásárlóknak, ez pedig hozzájárul az infláció csökkenéséhez” – fogalmazott Lóga Máté gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős államtitkár.

Ezt a tendenciát erősíti tovább, hogy a kormány augusztus elsejétől a jelenlegi 10 százalékról 15 százalékra emeli a kötelező akciózás mértékét, amit jelentős részben kiterjesztenek a korábban árstoppos termékekre is.

Elemzői előrejelzések szerint az intézkedéseknek köszönhetően augusztusban 15 százalékra mérséklődhet és már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenhet az infláció.