Több mint 3,2 milliárddal növelte a forgalmát tavaly a vásárhelyi Villeroy

A korábbiakhoz képest kiemelkedő évet zárt az Alföldi Porcelángyár utódjaként működő Villeroy & Boch Magyarország Kft., Hódmezővásárhely egyik legnagyobb munkáltatója. A forgalmukat több mint 3,2 milliárddal növelték, és az előző két év vesztesége után nyereségesbe is fordult a mintegy nyolcszáz főt foglalkoztató kerámiagyártó vállalkozás.
Nem lehet oka panaszra a 2022-es gazdasági eredményei kapcsán az Alföldi Porcelángyár utódjaként működő Villeroy & Boch Magyarország Kft.-nek – ez derül ki a nyilvánosan elérhető céges adatbázisokból, beszámolókból, jelentésekből. Hódmezővásárhely egyik legnagyobb munkáltatója jelentősen, több mint 3,2 milliárd forinttal emelte árbevételét, külföldi és belföldi forgalmát egyaránt élénkítette, miközben csaknem 100 millió forint nyereséget is termelt.
A Villeroy & Boch Magyarország Kft. – melyről korábban többször is megírtuk, a cég vezetése közismert támogatója Márki-Zay Péter polgármesternek – mintegy nyolcszáz embernek ad munkát. A tavalyi évben egészen pontosan átlagosan 768 embert foglalkoztattak. A beszámolójuk melléklete azt is tartalmazza, hogy a vállalat 246,1 millió forint iparűzési, valamint 151,9 millió forint építmény- és telekadót fizetett.
A 2022-es év valamennyi, az európai és a magyar gazdaságra árnyékot vető nehézsége – háború, szankciók, infláció energiaárrobbanás – ellenére a Villeroy figyelemreméltó mértékben, több mint 13 százalékkal tudta növelni a nettó értékesítési árbevételét. A 2021. évi 24,371 milliárdos forgalmukat tavaly 27,575 milliárd forintra hizlalták. (Ez az utóbbi hat esztendőt nézve is rekord, jelentősen meghaladja a 2018-ben produkált 25,93 milliárdos mutatót.)
A cég mind a belföldi, mind a külföldi értékesítését élénkítette. A Villeroy forgalmából 6,007 milliárd idehaza, 21,568 milliárd külföldön realizálódott. Kiemelt piacuknak számít a konszern anyaországa, Németország (11,354 milliárdos értékesítéssel), majd Svédország (5,537 milliárd), Románia (1,976 milliárd) és Franciaország (1,451 milliárd) következik a sorban.
Míg 2020-ban és 2021-ben veszteséggel zárt a vásárhelyi cég (864,1 millió, illetve 944,8 millió volt a mínusz), addig 2022-ben ezen sikerült fordítaniuk, hiszen 93,3 millió forint adózott eredményt, azaz nyereséget termelt a gazdasági társaság. Osztalékot ezúttal nem fizettek a cégnél, a haszon az eredménytartalékba került.
Akár külföldi munkaerővel, de biztosítani kell a termelés létszámfeltételeit
A nyilvánosan elérhető céges adatbázisokból azt is megtudhatjuk, a 2023. május 31-én tartott alapítói ülésen Hideg Gábor ügyvezető több pontban összegezte az idei évi üzleti koncepciót. A fő célok között szerepel például, hogy a termelés volumenét a rendelés állományhoz kell meghatározni, fel kell készülni, akár a kevesebb, akár a több gyártásra. Emellett arra készülnek, hogy a konszern által engedélyezett beruházásokat a cégnek minél gyorsabban meg kell valósítania, hogy ez is segítse a termelékenység emelését. A cégvezér leszögezte, hogy ha szükséges, külföldi munkaerővel, de biztosítani kell a termelés létszámfeltételeit. A megnövekedett költségekről szólva kitért rá, hogy a Villeroy vezetésének költségmegtakarításokkal és hatékonyságjavítással kell minimalizálnia a kiadásokat, de arra is kitért, az idei évben meg kell teremteni a termelés 2024. évi további növekedésének feltételeit.
Borítókép: archív, illusztráció