quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

43 milliós nyereség Joványéknál

2023. június 02.

45 millió forint osztalékot vett ki Jovány Gyula és felesége tavaly az adófizetői pénzből jól kitömött cégükből. Úgy tűnik, van, akinek bomba üzlet az úgynevezett „ingyenes” vásárhelyi tömegközlekedés.

Amióta – először Márki-Zay Péter polgármester döntésével – elnyerte a vásárhelyi tömegközlekedés szervezését, megnégyszerezte a forgalmát Jovány Gyula vállalkozása, a Jovány Busz Kft. A buszos cég nettó értékesítési árbevétele a korábbi években 16-33 millió forint körül mozgott, majd a 2021-es önkormányzati szerződéskötés évében már 65,5 millióra hízott, 2022-ben pedig csaknem elérte a 119 millió forintot.

Még érdekesebb, hogy eközben a nyereség is egyre gyönyörűbben csordogált Joványéknak, hiszen 2021-ben a korábbiaknál jóval jelentősebb, 20,5 millió forintos adózott eredménnyel zártak, 2022-ben pedig már 43,2 millió forintos nyereséget könyvelhetett el a vállalkozás.

Az a cég, melyet Márki-Zay Péter vastagon kitöm adófizetői pénzekkel. Az a társaság, mely – a politikus saját bevallása szerint – kampányfuvarosként közreműködött a guruló dollárok képében érkező amerikai milliárdokkal felturbózott, mégis történelmi bukással végződött miniszterelnök-jelölti kampányában.

Joványék nem is hagyják a nyereséget a vállalkozásban, hiszen a nyilvánosan elérhető adatbázisok tanúsága szerint a cégvezető és felesége összesen 45 millió forint osztalékot vettek ki: az előző évek eredménytartalékából és a 2022. évi eredményből a „főnök úrnak” 36, a nejének 9 millió forint osztalék járt és jutott.

Alacsonyan szállnak a százmilliók – no meg a pofonok…

Mindezek tükrében rendkívül pikáns, hogy míg 2020-ban Márki-Zay Péter azt ígérte, igen kedvező árú lesz az önkormányzatnak a Jovány-szolgáltatás, s tízmilliókat tudnak spórolni vele, a Joványékkel szerződésben álló önkormányzati cég, a HVSZ Zrt. nemrég a közgyűlésen tárgyalt kimutatása szerint végső soron 150(!) millió forintra rúgott 2022-ben a Jovány-számla, s ez az idei évben várhatóan még nagyságrendekkel magasabb összegről is fog szólni. Az is emlékezetes, hogy a várost emellett a Közbeszerzési Döntőbizottság 32 millió forintos rekordbírsággal sújtotta, miután megállapította: Hódmezővásárhely jogtalanul mellőzte a közbeszerzési eljárást a 2019 és 2021 közötti buszos személyszállítási megbízásai kapcsán, tehát többszörös törvénysértést követett el. Csak Joványék jogellenes 2021-es megbízása 20 millió forintjába fájt a vásárhelyi adófizetői közösségnek. Nem is beszélve arról, hogy a Volánbusz közben szintén szolgáltat, s perli az önkormányzatot az utóbbi évek elmaradt költségtérítései miatt. Nem kisebb a tét, hogy amennyiben a bíróság az állami társaságnak adna igazat, akkor visszamenőleg akár 300 millió forintot kellene megfizetni.

A cégvezető, Jovány Gyula mindezek mellett az elmúlt hónapokban azzal is bekerült a hírekbe, hogy utasokkal keveredett verekedésbe, aminek kapcsán a Hódmezővásárhelyi Járásbíróságon folyó büntetőügyben garázdaság vádjával ül a vádlottak padján.

A fotó csak illusztráció, archív, forrása: Márki-Zay Péter és a vásárhelyi önkormányzat Facebook-oldala