Ország- és vármegyebérlet: olcsó, egyszerű, korlátlan!

Lassan 350 ezret adtak el alig három hét alatt. De miért is jó a Lázár János által bevezetett új szuperbérlet, és mennyit lehet vele spórolni? Ennek jártunk utána. Spoiler: sok ezer, akár több tízezer forintot, havonta!
Hasít a Lázár János által május 1-jével életre hívott új szuperbérlet: május 1-je óta csaknem 350 ezer vármegye- és országbérletet értékesítettek már. Nem véletlen, hiszen az új konstrukció olcsó, egyszerű és korlátlan, ez által hatalmas segítséget jelent az ingázóknak, akik szinte kivétel nélkül valamennyi helyközi járaton használhatják, legyen szó buszról, vonatról vagy a vasútvillamosról. De melyek is a legfontosabb előnyei a szuperbérletnek, melyre immár Szlovénia is követendő mintaként tekint?
- Olcsó, hiszen a naponta ingázó 4,5 millió ember többségének még a teljes árú bérlet (országbérlet: 18 900, vármegyebérlet: 9450 forint) megváltása esetén is jóval több marad a zsebében, mint korábban. A diákok és a fogyatékkal élők pedig az új bérleteket is kedvezménnyel vásárolhatják meg (1890, illetve 945 forintért).
- Egyszerű, mivel az új bérletek 30 napra szólnak. Így mindenki egyetlen vásárlással előre gondoskodhat a havi utazásáról: többé nincs szükség a különféle jegyek kombinálására, a tarifatáblázatok böngészésére.
- Korlátlan, mert az új bérletek szinte az összes helyközi buszjáratra és vonatra érvényesek: egyetlen bérlettel bármelyiken, bárhányszor lehet utazni.
- Igazságos, tekintve, hogy a vármegye- és országbérlet révén végre a vidéki ingázók sem kapnak kevesebbet a közösből, mint a budapesti polgárok.
„Az új vármegye- és országbérletek különösen nagy segítséget jelentenek a vidékről ingázóknak. Megígértem, és betartom a szavam: most a vidék jön!” – fogalmazott egy nemrég kiadott tájékoztatójában az új bérletrendszer kezdeményezője, Lázár János országgyűlési képviselő, építési és közlekedési miniszter.
S hogy pontosan mennyit spórolhatnak meg az új szuperbérlettel a térségünkben élő ingázók? Havi szinten sok ezer, de akár több tízezer forintot is. Utánajártunk, összeszedtük, forintosítottuk – mutatjuk!
- Szentes – Mindszent: a teljes árú bérlet 14 200 helyett 9450, a diákbérlet 1420 helyett 945 forint;
- Székkutas – Szeged-Rókus: 32 220/3220 helyett 9450/945;
- Szeged – Hódmezővásárhely: 17 800/1780 helyett 9450/945;
- Hódmezővásárhely – Mártély: 11 900/1190 helyett 9450/945;
- Makó – Csanádpalota: 17 800/1780 helyett 9450/945;
- Makó – Szeged: 24 900/2490 helyett 9450/945;
- Makó – Budapest: 141 300/14 130 helyett 18 900/1890;
- Makó – Mezőhegyes: 24 900/2490 helyett 18 900/1890 forint.
Fontos még azt is tudni, hogy a Csongrád-Csanád vármegye- és az országbérlet a tram-train teljes vonalán érvényes. Ráadásul nemcsak Hódmezővásárhely és Szeged között utazhatunk az új bérletekkel, hanem Hódmezővásárhelyen, illetve Szegeden belül – az 1 és 1/A villamos vonalán – is. A diákok pedig immár nem kizárólag a lakóhelyük és az iskola között kapnak 90 százalékos kedvezményt, hanem a szuperbérlet révén a vármegye, illetve az ország teljes területén!