quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 27. vasárnap
  -  Zita
Kék hírek

Fél év alatt több mint kilencezer kérdésre válaszolt a kéményseprők chatbotja

2023. május 17.

A tesztüzemben működő chatbot az egyszerűbb kérdésekre néhány percen belül képes felelni.

Már több mint fél éve segíti a katasztrófavédelem kéményseprőipari ügyfélszolgálatának munkáját MIA, a chatbot, azaz egy mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens. Tízből kilenc kérdést önállóan, vagy majdnem önállóan válaszolt meg – közölte a BM Országps Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

Azt írták, a működése első hat hónapjában az ügyfelek 4 ezer 568 alkalommal indítottak beszélgetést a próbaüzemben működő MIA-val. Az oldalra látogatók összesen 9 ezer 52 kérdést tettek fel, amelyekre MIA maradéktalanul válaszolt. A chatbot a válaszok 18 százalékát automatikusan, emberi beavatkozás nélkül küldte ki, 72 százalékban félautomatikusan, az ügyintéző jóváhagyásával válaszolt, és csupán a kérdések 10 százalékánál fordult elő, hogy a választ az ügyintéző alkotta meg.

A visszajelzések terén jelentős fejlődés figyelhető meg MIA esetében, ugyanis a chatbot az első hónapot követően még csupán a válaszok 12 százalékát tudta automatikusan megválaszolni, míg mostanra ez a szám a másfélszeresére emelkedett, továbbá az ügyintéző által megalkotott válaszoknál is megfigyelhető egy 3 százalékos csökkenés. Mindez azt mutatja, hogy a rendszer hatékony öntanulásra képes. Az érdeklődők jelentős részben továbbra is a kéményseprés megrendeléséről, illetve arról kérdezték MIA-t, mikor érkezik a szakember.

A tesztüzemben működő chatbot az egyszerűbb kérdésekre néhány percen belül képes válaszolni, az ügyfelektől kapott kérdéskörök alapján pedig folyamatosan bővíti tudását. A hosszú távú cél az, hogy MIA a jövőben képes legyen a lehető legkevesebb emberi beavatkozás mellett megfelelően tájékoztatni az oldalra látogatókat, ehhez pedig arra van szükség, hogy a felhasználók minél többet kérdezzenek az öntanuló rendszertől – tájékoztatott a katasztrófavédelem.

Illusztráció: Pixabay.com