quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

A magyarok 86 százaléka igyekszik csökkenteni kiadásait egy friss kutatás szerint

2023. május 04.

Önök min spórolnak leginkább?

A magyar fogyasztók 86 százaléka igyekszik csökkenteni kiadásait az EY nemzetközi tanácsadó kutatása szerint, amelyet a vállalat csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján mutattak be. A felmérést idén január-februárban végezték 1000 ember megkérdezésével, az eredmény a 18-65 év közötti hazai lakosságra reprezentatív.

Vásárláskor az ár és az ár-érték arány a két meghatározó szempont. A válaszadók 79 százaléka mondta azt, hogy számára többnyire az ár a döntő tényező minden termék esetében. Legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja döntéseket – ismertette Palincsár László, a EY brand, customer és marketing szolgáltatások vezetője. A vásárlók 82 százaléka vesz részt különböző akciókban, felerősödött ez a korábban is erős trend – tette hozzá.

A felmérés szerint ugyanannyit költenek a fogyasztók például élelmiszerre, gyógyszerekre, mint egy évvel ezelőtt, és nem vettek vissza a kommunikációs szolgáltatásokból. Kevesebbet költenek viszont egyebek mellett háztartási gépekre, cipőre és ruhaneműre, vagy utazásra. Az elromlott dolgokat 77 százalék igyekszik megjavíttatni. A vevők 34 százaléka lemond kedvenc árucikkéről, ha kevesebb pénzből elfogadható alternatívával helyettesítheti, 25 százalékuk ragaszkodik a termékhez, de ritkábban veszi meg. A válaszadók 17 százaléka vásárol egyre gyakrabban a boltok saját márkás termékeiből.

A vállalkozásoknak extra szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül, és hosszú távon megőrizzék a vevők lojalitását – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere a sajtótájékoztatón.

Illusztráció: Pixabay.com