quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 04. szerda
  -  Bulcsú
Vásárhely

Szembemegy a polgármester és a képviselők kérésével is az önkormányzati sajtó

2023. április 25.

Lényegében változatlan tartalommal nyújtotta be Kozó Attila, a Vásárhelyi Médiacentrum ügyvezetője a cég üzleti tervét a közgyűlésnek, ezzel még a Márki-Zay Pétert támogató képviselők és a polgármester véleményére, kérésére is nyilvánosan fittyet hányt. 2023-ban több mint százmillióból düböröghet Hódmezővásárhelyen a városházi propagandamédia.

A 2023-as évben mintegy 103 millió forintból működő önkormányzati propagandamédia tavaly decemberhez képest egy forinttal sem tervezi emelni a hirdetési bevételeit, annak ellenére sem, hogy a december 8-i közgyűlésen pártállástól függetlenül több képviselőtől egyértelmű kérést kapott erre a városi cég ügyvezető igazgatója. Pedig akkor még Márki-Zay Péter is egyenesen leszögezte: „ügyvezető úr pontosan tudja, ez az elvárás a Vásárhelyi Médiacentrummal szemben”. Mindezek ellenére az újra a képviselő-testület elé terjesztett üzleti tervében a cég ugyanúgy 3 millió forint reklámbevétellel tervez, mint négy hónappal ezelőtt.

Tegyük hozzá, a 3 milliós hirdetési bevétel egy televíziót, online hírportált, valamint háromhetente megjelenő, a város minden postaládájába beszórt nyomtatott kiadványt működtető társaságnál igencsak karcsúnak mondható, különösen, hogy a kezelésükbe tartozik a város 31 köztéri plakáthengere is. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a kéthetente ingyenesen kiszórt hirdetőújság egy lapszámában összegyűlhet ennyi reklám, mint amennyivel a városi propagandacentrum a teljes médiaarzenáljával egy egész esztendőre tervez!

Ez feltehetően parázs vitára ad okot a szerdai közgyűlésen is, tekintve, hogy a decemberi testületin is számos képviselő – köztük a polgármester táborához tartozók is – felszólaltak már az ügyben, s jelezték, azt várják, hogy több hirdetési bevételt szerezzen a cég.

„Én úgy gondolom, hogy egy cégvezetőnek a személyes feladata az és felelőssége, hogy megyek és kilincselek.. […] szerintem egy olyan mutatószám, hogy hány céget keresett meg akár személyesen, e-mailen, telefonon, bármilyen formátumban ön vezetőként azzal, hogy ilyen-olyan ajánlatot ad nekik a különböző reklámhordozókon való megjelenésre, ez szerintem egy beszédes dolog lenne egy pénzügyi tervben. És sokkal tisztább képet kapnánk azzal kapcsolatban, hogy milyen munkát végez annak érdekében, hogy a bevételi oldalon emelhessük ezt a számot”– szegezte a decemberi ülésen a médiacentrum első emberének az egyik képviselő. Nem, nem fideszes politikus szájából hangzott ez el, hanem Lőkösné Nagy Sarolta (MMM – Tiszta Vásárhelyért) részéről.

Mindezzel együtt a módosított, újra benyújtott üzleti tervben ugyanúgy 3 millió forint hirdetési bevétel szerepel, mint ez eredeti változatban. (A pályázati kommunikációból várt pénzeket emelték 5-ről 6 millióra, de itt jegyezzük meg, hogy ezek esetében vélhetően döntő részben így vagy úgy, de az önkormányzathoz valamilyen módon kapcsolódó forrásokról lehet szó.) Annak sincs nyoma az anyagban, hogy a médiacentrum vezetője hány vállalkozót, vállalkozást, lehetséges ügyfelet keresett meg hirdetési ajánlattal, nem látunk ilyen mutatószámot. Akkor most mi is történik?

  • 1, A Vásárhelyi Médiacentrum vezetője az elmúlt négy hónapban teljes körűen felmérte a hirdetői igényeket, s azt tapasztalta, hogy az alá tartozó széles portfólió ellenére a helyi vállalkozók, vállalkozások beárazták az önkormányzati propagandamédiát, s nem akarnak ott hirdetni.
  • 2, Az ügyvezető magasról tesz a tulajdonos kérésére, a polgármester és a képviselők felvetéseire.
  • 3, Az igazgató abban bízik, a képviselők lesznek olyan bolondok, hogy elhiggyék, minden egyes vállalkozó meg van félemlítve, hogy pont a hozzá tartozó sajtótermékekben ne merjen reklámozni ezért nem lehetséges növelni a bevételt (Márki-Zay ötéves városvezetése után…).

Létszámbővítés és 13. havi fizetés

Bár az önkormányzati cég(vezető) üzenete világos: több hirdetőre és bevételre ne számítson a város, azért létszámbővítés, fizetésemelés és 13. havi bér is kell – derül ki szintén a szerdán a képviselők elé kerülő üzleti tervből, melyben arra panaszkodnak, a jelenlegi létszám mellett „nem lehet megfelelően elvégezni feladatainkat”. Az előterjesztésben az is olvasható, hogy az összességében 103 millióból működő propagandamédiánál a bérköltség a tavalyi közel 54 millióról 67 millió forintra hízik. A várostól pedig mintegy 10 millió forinttal kérnek több támogatást, mint 2022-ben.