Szembemegy a polgármester és a képviselők kérésével is az önkormányzati sajtó

Lényegében változatlan tartalommal nyújtotta be Kozó Attila, a Vásárhelyi Médiacentrum ügyvezetője a cég üzleti tervét a közgyűlésnek, ezzel még a Márki-Zay Pétert támogató képviselők és a polgármester véleményére, kérésére is nyilvánosan fittyet hányt. 2023-ban több mint százmillióból düböröghet Hódmezővásárhelyen a városházi propagandamédia.
A 2023-as évben mintegy 103 millió forintból működő önkormányzati propagandamédia tavaly decemberhez képest egy forinttal sem tervezi emelni a hirdetési bevételeit, annak ellenére sem, hogy a december 8-i közgyűlésen pártállástól függetlenül több képviselőtől egyértelmű kérést kapott erre a városi cég ügyvezető igazgatója. Pedig akkor még Márki-Zay Péter is egyenesen leszögezte: „ügyvezető úr pontosan tudja, ez az elvárás a Vásárhelyi Médiacentrummal szemben”. Mindezek ellenére az újra a képviselő-testület elé terjesztett üzleti tervében a cég ugyanúgy 3 millió forint reklámbevétellel tervez, mint négy hónappal ezelőtt.
Tegyük hozzá, a 3 milliós hirdetési bevétel egy televíziót, online hírportált, valamint háromhetente megjelenő, a város minden postaládájába beszórt nyomtatott kiadványt működtető társaságnál igencsak karcsúnak mondható, különösen, hogy a kezelésükbe tartozik a város 31 köztéri plakáthengere is. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a kéthetente ingyenesen kiszórt hirdetőújság egy lapszámában összegyűlhet ennyi reklám, mint amennyivel a városi propagandacentrum a teljes médiaarzenáljával egy egész esztendőre tervez!
Ez feltehetően parázs vitára ad okot a szerdai közgyűlésen is, tekintve, hogy a decemberi testületin is számos képviselő – köztük a polgármester táborához tartozók is – felszólaltak már az ügyben, s jelezték, azt várják, hogy több hirdetési bevételt szerezzen a cég.
„Én úgy gondolom, hogy egy cégvezetőnek a személyes feladata az és felelőssége, hogy megyek és kilincselek.. […] szerintem egy olyan mutatószám, hogy hány céget keresett meg akár személyesen, e-mailen, telefonon, bármilyen formátumban ön vezetőként azzal, hogy ilyen-olyan ajánlatot ad nekik a különböző reklámhordozókon való megjelenésre, ez szerintem egy beszédes dolog lenne egy pénzügyi tervben. És sokkal tisztább képet kapnánk azzal kapcsolatban, hogy milyen munkát végez annak érdekében, hogy a bevételi oldalon emelhessük ezt a számot”– szegezte a decemberi ülésen a médiacentrum első emberének az egyik képviselő. Nem, nem fideszes politikus szájából hangzott ez el, hanem Lőkösné Nagy Sarolta (MMM – Tiszta Vásárhelyért) részéről.
Mindezzel együtt a módosított, újra benyújtott üzleti tervben ugyanúgy 3 millió forint hirdetési bevétel szerepel, mint ez eredeti változatban. (A pályázati kommunikációból várt pénzeket emelték 5-ről 6 millióra, de itt jegyezzük meg, hogy ezek esetében vélhetően döntő részben így vagy úgy, de az önkormányzathoz valamilyen módon kapcsolódó forrásokról lehet szó.) Annak sincs nyoma az anyagban, hogy a médiacentrum vezetője hány vállalkozót, vállalkozást, lehetséges ügyfelet keresett meg hirdetési ajánlattal, nem látunk ilyen mutatószámot. Akkor most mi is történik?
- 1, A Vásárhelyi Médiacentrum vezetője az elmúlt négy hónapban teljes körűen felmérte a hirdetői igényeket, s azt tapasztalta, hogy az alá tartozó széles portfólió ellenére a helyi vállalkozók, vállalkozások beárazták az önkormányzati propagandamédiát, s nem akarnak ott hirdetni.
- 2, Az ügyvezető magasról tesz a tulajdonos kérésére, a polgármester és a képviselők felvetéseire.
- 3, Az igazgató abban bízik, a képviselők lesznek olyan bolondok, hogy elhiggyék, minden egyes vállalkozó meg van félemlítve, hogy pont a hozzá tartozó sajtótermékekben ne merjen reklámozni ezért nem lehetséges növelni a bevételt (Márki-Zay ötéves városvezetése után…).
Létszámbővítés és 13. havi fizetés
Bár az önkormányzati cég(vezető) üzenete világos: több hirdetőre és bevételre ne számítson a város, azért létszámbővítés, fizetésemelés és 13. havi bér is kell – derül ki szintén a szerdán a képviselők elé kerülő üzleti tervből, melyben arra panaszkodnak, a jelenlegi létszám mellett „nem lehet megfelelően elvégezni feladatainkat”. Az előterjesztésben az is olvasható, hogy az összességében 103 millióból működő propagandamédiánál a bérköltség a tavalyi közel 54 millióról 67 millió forintra hízik. A várostól pedig mintegy 10 millió forinttal kérnek több támogatást, mint 2022-ben.