quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Tatár Zoltán: Márki-Zay befolyásolta a választások lebonyolítását

2023. április 15.

A helyi választási iroda korábbi vezetője felfedte az igazságot: Márki-Zay Péter átlépte a törvényesség határát, jogosulatlanul befolyásolta a választások lebonyolításáért felelős szervezet munkáját. A választások tisztasága ellen sem Kis Andrea, sem Lázár János nem vétett, ilyet csak a vásárhelyi polgármester csinált. Márki-Zay egyre több piszkos ügye kerül napvilágra.

Újabb egyértelmű, minden kétséget kizáró bizonyíték Márki-Zay Péter tisztességtelenségére! A helyi választási iroda akkori vezetője elárulta az igazságot: a 2022-es választás lebonyolítását Márki-Zay Péter befolyásolta, ilyet sem Lázár János, nem más induló, sem Kis Andrea nem tett.

Tatár Zoltán szombaton közösségi oldalán hozta nyilvánosságra: Márki-Zay nyomására került be az utolsó pillanatban az országgyűlési egyéni választókerületi bizottságba a polgármester ügyvédjének lánya, Kecskés Fanni egy köztiszteletben álló pedagógus helyére.„A személycserére polgármester úr határozott kérésére, inkább nyomására került sor. A mai napig mélységesen szégyellem, hogy akkor engedtem ennek a nyomásnak” – írta a volt vásárhelyi jegyző. Hozzátette: a bizottsági tagok kiválasztásába kizárólag Márki-Zay Péter szólt bele, semelyik más politikus (sem Kis Andrea, sem Lázár János) nem kísérelte meg befolyásolni a választási iroda munkáját.

Posztjában azt is rögzíti, Márki-Zay ezzel törvénytelenséget követett el, hiszen „a választási eljárásról szóló törvény szerint a felettes választási iroda vezetőjén kívül más személy vagy testület a választások előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatok végrehajtására a választási iroda vezetőjének nem adhat utasítást”. Ennek kapcsán kitér rá, véleménye szerint a Márki-Zay politikai nyomása alatt álló vásárhelyi polgármesteri hivatal nem tudta, és a jövőben sem tudja garantálni a választási iroda törvényes működését.

„A 2022. február 15-i közgyűlés utáni napok történései alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a polgármester úr által irányított polgármesteri hivatal nem tudja biztosítani a választási iroda közvetlen politikai befolyástól, polgármesteri utasításoktól mentes, törvényes működését. Ez a helyzet azóta sem javult, ezért komoly aggályaim vannak a jövő évi választások szabályszerű lebonyolításával kapcsolatosan. Ezen véleményemet polgármester úr nyilatkozatai is erősítik” – fogalmazott Tatár Zoltán.

A korábbi jegyző friss bejegyzését alább teljes terjedelmében is olvashatják. Tatár ebben bejelentette, a következő napokban újabb piszkos városházi ügyekről rántja le a leplet. Kíváncsian várjuk a posztokat, ahogyan azt is, Márki-Zay megpróbálja-e elhallgattatni a tisztességtelen visszaélésekről szóló történetek napvilágra kerülését. Mindabból, ami eddig kiderült, világosan látszik, vége a Márki-Zay tisztességéről, becsületéről szóló mítosznak. A polgármester minden, csak nem tisztességes politikus.

Tatár Zoltán 2023. április 15-i bejegyzése alább olvasható:

Az OEVB megválasztásáról
Bár érzem a pánikot a városházán, tartom magam az ígéretemhez: szeretnék reagálni az Országgyűlési Egyéni Választókerületi Választási Bizottság (OEVB) 2022. február 15-i megválasztásával kapcsolatos vádakra, amelyeket Márki-Zay Péter polgármester fogalmazott meg.
Meglehetősen visszatetszőnek tartom, hogy polgármester úr több mint egy évvel az általa elvesztett választást követően is a választási irodavezetői munkámat bírálja, holott a választás eredménye nem a választási bizottságokon és nem is rajtam múlt.
Tény, hogy az OEVB három (tehát nem öt) tagját, valamint két póttagját (akik csak a rendes tagok kiesése esetén lépnek elő, egyébként a bizottság munkájában nem vesznek részt) az Országgyűlési Egyéni Választókerületi Választási Iroda vezetőjének (tehát a jegyzőnek) a javaslatára a választókerület székhelye szerinti önkormányzat képviselő-testülete választja meg. A 4. számú választókerületben tehát az én javaslatomra Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlésének kellett erről döntenie.
Figyelemmel az extrém módon kiélezett politikai helyzetre, helyesnek tartottam, hogy az OEVB elnöke gyakorlott szakember legyen. Ezért javasoltam Feketéné dr. Szemző Margitot, aki 2002. óta tagja a bizottságnak, szakmai munkájával kapcsolatban nincs tudomásom semmilyen kifogásról.
Mivel a választókerületnek Makó Város és a környező települések is a részét képezik, szükségesnek tartottam, hogy kellő helyismerettel rendelkező makói lakos is bekerüljön a bizottságba. A makói tagra vonatkozóan javaslatot kértem Makó Város Jegyzőjétől, aki dr. Bartha Bélánét javasolta.
A harmadik tagra, valamint a póttagokra vonatkozóan többször kértem Márki-Zay Péter polgármester úr javaslatát. Több vezetői értekezleten is felhívtam a figyelmét a lehetőségre, polgármester úr azonban a közgyűlési előterjesztés kiküldéséig nem ajánlott egyetlen tagot sem.
Mivel a jogszabályban meghatározott határidő közelített, a harmadik tagot és a két póttagot a szavazatszámláló bizottságokba jelentkezett személyek közül választottam ki. Így esett a választásom Faragóné Szénásy Emese tanárnőre, akit évtizedek óta ismerek, általánosan megbecsült, tisztességes, hazáját szerető állampolgárnak tartom.
Az így összeállított bizottsági névsort a 2022. január 26-i vezetői értekezleten ismertettem polgármester úrral. Amennyiben polgármester úr bármelyik taggal szemben fenntartással élt volna, ekkor még lett volna idő és mód más személy kiválasztására. A közgyűlési anyagok kiküldését megelőző vezetői értekezleten polgármester úr nem vett részt, csupán néhány percre bejelentkezett interneten két kampányesemény között, azonban a jelen levő Szabó János alpolgármester nem tiltakozott, sőt kifejezetten hozzájárult az anyag kiküldéséhez. Polgármester úr az előterjesztés fedlapját – egyetértése jeléül – saját kezű aláírásával ellátta (l. a mellékelt fotót).
Dr. Kecskés Fanni nevét polgármester úrtól csupán a közgyűlés előtti napon, 2022. február 14-én kaptam meg, a személye korábban fel sem merült senki részéről. A személycserére polgármester úr határozott kérésére, inkább nyomására került sor. A mai napig mélységesen szégyellem, hogy akkor engedtem ennek a nyomásnak.
A jegyzőnek és a választási irodának nem feladata az állampolgárok politikai szimpátiájának nyilvántartása, listázása. Valamennyi bizottsági tag írásbeli nyilatkozatot tett a törvényi kizáró okokra vonatkozóan, így egyebek mellett arról, hogy sem pártnak, sem más jelölő szervezetnek nem tagjai. A polgármester úr által a bizottsági tagokra használt „fideszes”, „Fideszhez köthető” jelzőt tehát jogilag nem tudom értelmezni.
A bizottsági tagok kiválasztásába kizárólag polgármester úr szólt bele, sem Kis Andrea akkori alpolgármester, sem más, így különösen Lázár János nem kísérelte meg befolyásolni a választási iroda munkáját. (Senkitől sem kaptam semmilyen listát, még ürgebőrbe varrva sem.)
Összefoglalva: polgármester úr kapott lehetőséget javaslattételre, az összeállított bizottsági névsor véleményezésére, valamint – akkor még – egyetértett a névsorral. Ennél többet én nem tudtam tenni azért, hogy az általam javasolt bizottsági tagokat a Közgyűlés is elfogadja. A javaslat elvetése sem járt volna hátránnyal: ebben az esetben a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) jelölte volna ki az OEVB tagjait. Az NVB elé az eredetitől eltérő javaslat is felterjeszthető lett volna.
A választási eljárásról szóló törvény szerint a felettes választási iroda vezetőjén kívül más személy vagy testület a választások előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatok végrehajtására a választási iroda vezetőjének nem adhat utasítást. A választási iroda tagja számára a választások előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatok végrehajtására csak a választási iroda vezetője adhat utasítást.
A 2022. február 15-i közgyűlés utáni napok történései alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a polgármester úr által irányított polgármesteri hivatal nem tudja biztosítani a választási iroda közvetlen politikai befolyástól, polgármesteri utasításoktól mentes, törvényes működését. Ez a helyzet azóta sem javult, ezért komoly aggályaim vannak a jövő évi választások szabályszerű lebonyolításával kapcsolatosan. Ezen véleményemet polgármester úr nyilatkozatai is erősítik.
Cáfolom ugyanakkor, hogy a jegyzői állásomról történő lemondatásom az OEVB megválasztása körüli botrány miatt történt. A valós okokról, a lemondatásom napján történtekről következő posztomban fogok beszámolni.
További tervezett témák:

  • A Felícia-szerződés eltitkolt háttere
  • Indiai szélhámos a polgármesteri kabinetben
  • Egy takarékszövetkezeti csőd városházi szálai
  • Ölelgetés vagy szexuális zaklatás: meddig érhet egy önkormányzati képviselő keze?