quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 05. csütörtök
  -  Fatime, Fatima
Tram-train

A vármegyebérletekkel is utazhatunk a tram-train vonalán

2023. április 11.

Egyre népszerűbb a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő, korszerű, kényelmes és megbízható vasútvillamos. Az utasok megszerették a február óta sűrített, új menetrendet. A gépjárművezetőknek viszont mindkét városban jobban kellene figyelniük, vigyázniuk a szerelvényekre.

Május 1-jétől az új vármegyebérletek is érvényesek lesznek a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedős vasútvillamosokon. Mindezt a Mávinform ügyeletese, Váczi Viktor mondta el kedden a Rádió 7-nek. Hozzátette, a vármegye- és országbérletekkel országszerte utazhatunk majd a helyközi buszokon és vonatokon, valamint Csongrád-Csanádban a tram-trainen is. A 9450 forintos teljes árú és a 945 forintos tanulóbérlet ráadásul a két városhatáron belüli szakaszokon való utazásra is feljogosít – tudtuk meg.

Váczi Viktor kiemelte, korszerűségének, megbízhatóságnak és kényelmességének köszönhetőn egyre többen választják a vasútvillamost a közúti közlekedést helyett. Nagy népszerűségnek örvend az utasok körében az új, sűrített menetrend, melynek értelmében február eleje óta hétköznapokon a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban húszpercenként követik egymást a járatok. Egyébként munkanapokon és hétvégente is félóránként közlekednek a járatok, csütörtökön, pénteken és szombaton pedig – elsősorban a bulizók kedvéért – megszakítás nélkül óránként biztosítják a közlekedést a két város között.

A szakember elismerte, hogy sajnálatosan sok baleset éri a szerelvényeket Szegeden és Vásárhelyen is. Ezekért gyakorlatilag száz százalékban a közúton közlekedős a felelősök – árulta el. „Fontos, hogy az autósok tisztában legyenek vele: a vasútvillamosok vasúti járművek, a féktávjuk hosszabb, mint a közúti járműveké. Mivel végig kötött, azaz védett pályán haladnak, ezért elsőbbséget kell nekik adni. A KRESZ betartásával a balesetek nagy része elkerülhető lenne. Vásárhelyen új dolognak számít, hogy a körforgalmakban vasútvillamos közlekedik, itt sok ütközés történt az autósok figyelmetlensége miatt. Mindenkit arra kérünk, vezessen fokozott figyelemmel, s adja meg az elsőbbséget a vasútvillamosnak!” – fogalmazott. Arra is felhívta a figyelmet, a tram-train mint vasúti jármű jóval nagyobb kárt tud okozni egy gépkocsiban, mint egy kisebb jármű, nem árt, ha ezzel is tisztában vannak a közlekedők. Arról nem is beszélve, hogy ha balesetet okoznak egy vasútvillamosnak, akkor az a szerelvény bizony egy időre kiesik a napi forgalomból.

Váczi Viktor arra is kitért, a tram-traint használók számos kényelmi szolgáltatást is igénybe vehetnek a szerelvényeket. A kor követelményeinek megfelelően modern utastájékoztató rendszer működik a járatokon, a hálózati csatlakozókon fel lehet tölteni a mobiltelefonokat, laptopokat, s ingyenes fedélzeti Wifi-szolgáltatás is rendelkezésre áll, azaz lehet tájékozódni, szórakozni vagy akár a munkára is felkészülhetünk utazás közben. A 216 fős szerelvények az alacsony padló miatt könnyű a felszállás, s azokon babakocsikat és kerékpárokat is kényelmesen szállíthatunk – sorolta.

Fotó: Bodrogi Attila