Nem jön ki a matek: több tízmilliós csalás gyanúja a Márki-Zay-féle baloldal buszbérlései körül

Mikrobuszokat kölcsönző cégtől rendelt összesen csaknem háromszáz, ötvenfős buszt az ellenzék tavaly márciusban. Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül – írja a Mandiner.
Korábban a portál – és annak nyomán a Promenad24 is – megírta: a DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban. Az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesültek, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – a Mandiner információi szerint – az MMM is szerződött.
Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül – emeli ki a hírportál. A lap által megismert szerződés szerint a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft.-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával.
A korábban Bajnai Gordonhoz köthető DatAdat 150, egyenként ötvenfős buszt rendelhetett meg a már fentebb említett 50 millió forintért.
Márki-Zay Péterék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft.-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120-125 ötvenfős buszt bérelhetett.
Honnan szerzett egy cég ennyi buszt?
Csakhogy a cég honlapja szerint a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására. Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. Kérdés tehát adódik: hogyan lennének képesek bőven több mint 200 ötvenfős autóbusz biztosítására?
Erre utalhat az is, hogy a lap, vizsgálatra rálátó forrása szerint a Fulvia Kft. a megbízás „mérete” miatt alvállalkozókat vonhatott be, a közel százmilliós összeg nagy része a fővállalkozónál maradhatott.
Információik megerősítése érdekében keresték a cég ügyvezetőjét az Opten adatbázisban található elérhetőségén.
Ugyancsak kérdéseket vet fel, a Mandiner szerint, hogy a tavalyi nemzeti ünnepen korántsem volt akkora tömeg az összellenzéki rendezvényen, ami indokolta volna a rengeteg járművet.
Számításaik szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13-15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton. Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta be. De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét.
Kedd reggel a tavaly márciusi rendezvény szervezőjeként beazonosítható MMM-hez fordult a lap kérdéseikkel, amikre mostani cikkük megjelenéséig sem kaptak választ.

Bődületes összeget költhetett buszoztatásra a kampányfinisben a Márki-Zay-féle baloldal
Közel százmilliót szórhatott el az emberek buszoztatására a tavalyi március 15-én az egyesült baloldal. Az ügyben azonban számos kérdés felmerül – tudta meg a hatósági vizsgálatokra rálátó forrásból a Mandiner.