KSH: Vásárhelytől nem messze találhatóak Magyarország leghalálosabb útszakaszai

A régi 5-ös út, az M5-ös és az M43-as is felkerült a legsötétebb útszakaszok szomorú toplistájára.
Összesen 13 499 személysérüléses baleset történt 11 hónap alatt Magyarországon, miközben 2021-ben 13 073, 2020-ban pedig 12 715 ugyanebben az időszakban. A KSH múlt év első felére vonatkozó, a Vezess.hu-nak megküldött adatai szerint Magyarország messze leghosszabb útján, a Budapesttől félkörívben és négy megyén keresztül egészen Záhonyig húzódó 4-es úton volt a legöbb baleset: itt összesen 89 személysérüléses baleset történt. Ezt követi az M3-as (66), az M1-es (59) és az M5-ös autópálya (58) – számol be róla az Index.
Mint a lap megjegyezi, 2022 első felében azonban, kilométerre lebontva, az M1-esen jutott a legkevesebb kilométerre az emberi sérüléssel járó közlekedési baleset. Ezen az útvonalon 2,89 kilométerre jutott egy személysérüléses baleset, amit szorosan az M5-ös autópálya követ 2,98 kilométerrel, majd az 5-ös (3,93), a 4-es (3,95) és az 1-es főút (4,11) következik.
2021-ben összesen 410 halálos közlekedési balesetről számolt be a KSH. Ha az egy év alatt bekövetkezett halálos balesetek számát vizsgáljuk, a Szegedet a fővárossal összekötő “régi” 5-ös a legsötétebb, ahol összesen 7 halálos kimenetelű baleset történt. Ezt az M5-ös autópálya követi öt, majd a 3-as főút négy halálos balesettel. A listára felkerült még a 4-es, a 8-as, az 53-as, a 63-as, az M43-as, a 2102-es és a 4625-ös út is, amelyek mindegyikén 3-3 halálos baleset történt. Kilométerre lebontva azonban itt is jelentősen változik a sorrend, így a Pest vármegyei 2102-es van a fekete lista elején, itt 11,5 kilométerre jutott egy személysérüléses baleset, majd ezt követi a Szeged környékén futó M43-as (19,23), továbbá a 4625-ös (23,66), az 5-ös (26,42) és a 63-as főút, ahol 30 kilométerre jutott egy baleset.
Illusztráció: Police.hu