quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
0-24

A koronavírus pozitív hozadéka: már nem csak jó időben használjuk és a pénzt sem sajnáljuk a kerékpárra

2023. február 20.

A magyar lakosság több mint fele rendelkezik kerékpárral vagy rollerrel. Az utóbbi négy évben folyamatosan emelkedett azok száma, akik nagyobb összegért vásároltak kétkerekű közlekedési eszközt. Sőt, ha már megvették, a koronavírus hatására egyre lelkesebben használják is őket. A számok viszont azt mutatják, hogy a tulajok a saját és értékeik biztonságára jobban is figyelhetnének.

Az OTP Mobil által készített friss felmérés szerint a lakosság 56 százaléka rendelkezik kerékpárral, melyet a leggyakrabban kikapcsolódásra használnak – közel harmaduk használja szabadidejében, míg munkahelyük megközelítésére kevesebb mint az emberek ötöde. [1]  

Többet bringázunk

Az adatokat tovább árnyalja a Magyar Kerékpárosklub 2022-es felmérése[2], amely szerint a koronavírus-járványnak köszönhetően nőtt a kerékpárral közlekedők száma és a bringák iránti lelkesedés a pandémia lecsengése után sem hagyott alább, azaz továbbra is népszerű közlekedési forma maradt a biciklizés. Sőt, a városokban időről-időre még mindig növekszik azoknak a száma, akik kerékpárra ülve közlekednek.

„A BKK által kihelyezett kerékpárszámláló pontokon 92 százalékkal emelkedett a biciklivel történő áthaladások mértéke a téli időszakban az elmúlt hat évben, ami azt mutatja, hogy a bringa fokozatosan elveszti a szezonalitását, és már nem csak tavasztól őszig használják az emberek. Ez részben köszönhető az egyre enyhébb teleknek is”mondta Kádár Melinda a Magyar Kerékpárosklub szervezet kommunikációs munkatársa.

Nem ártana óvatosabban…

Az OTP Mobil felmérése rávilágított arra, hogy a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk. A felmérésből az is kiderült, hogy a kerékpárjukat használók több, mint 20 százaléka szenvedett már valamilyen balesetet, többségében személyi sérülés is történt. Ennek ellenére csak a válaszadók mindössze 6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik kerékpáros, rolleres útjaihoz kapcsolódóan biztosítással. A KSH adatai[3] szerint 2021-ben a személyi sérüléses közúti balesetek közel 12 százalékát biciklisek okozták, sőt, az Európai Unió viszonylatában évente a közúti, halálos balesetek mintegy 8 százalékát szenvedik el kerékpárosok[4]. A számok tehát azt igazolják, hogy mind baleset- mind felelősségbiztosítás szempontjából fontos biztosítást kötni.

…ha már ennyit költünk rá

A Magyar Kerékpárosklub kutatása arra is rámutatott, hogy a kerékpár- tulajdonosok egyre magasabb értékű eszközöket használnak. 2022-ben a válaszadók több, mint harmada (39 százaléka) 50 ezer forint feletti értékű kerékpárral rendelkezett. Ez egy növekvő tendencia eredménye, hiszen 2018-ban az emberek negyede sem rendelkezett 50 ezer forintnál nagyobb összegű eszközzel, és még 2020-ban is csak 30 százalékot mutatott ez a szám.

„A számok azt mutatják, hogy a magyar lakosság számára a kerékpár vagy roller használata egyre nagyobb részt képvisel a mobilitásában, ezért is érdemes figyelembe venni, hogy balesetek bármikor és bárkivel előfordulhatnak, amik személyi sérüléssel és anyagi kárral is járhatnak. Ebből fakadóan kerékpárunk beszerzésénél fontolóra kell venni a biztosításkötést. A Simple alkalmazáson keresztül kedvezményesen nyílik lehetőség a hello Bringás biztosítás megkötéséreemelte ki Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.


[1] Az OTP Mobil Kft. megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. által elvégzett reprezentatív kutatás a kerékpárhasználati szokásairól. Célcsoport: 18 év feletti magyar lakosság, adatgyűjtési időszak: 2022.12.13-12.18., a kutatás elemszáma: 1008 db.

[2] Így bringázik Magyarország 2022 – Országos reprezentatív kutatás. https://drive.google.com/file/d/1xSZ5Wbd6vc1jeixDH182wFX3DMSWi9xP/view

[3] Személysérüléses közúti közlekedési balesetek az okozók szerint. https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_ods003.html

[4] Kerékpáros balesetek. https://kreszvaltozas.hu/baleset_megelozes/kerekparos-balesetek/