Dollárbaloldal: kulcsszerepben a DK-közeli álhírportál

A kampány idején milliárdokat elégető Oraculum – kiegészülve a DatAdattal – vegytiszta baloldali politikai akciót hajtott végre. Az Amerikából és a Svájcból a Márki-Zay Péter vezette ellenzékhez érkező milliárdok nagy része ugyanis lejárató propaganda előállítására, illetve targetált hirdetésekre ment el – tárta fel a Magyar Nemzet.
Néhány hónapja még csupán azt lehetett tudni, hogy a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat-cégcsoport és a DK-közeli, EzaLényeg című álhírportált kiadó Oraculum 2020 Kft. könyvelését egy eldugott borsodi településen ugyanaz a személy, bizonyos Tóth Józsefné végzi. A nemzetbiztonsági bizottság által nyilvánosságra hozott részjelentéseknek köszönhetően ma már az is köztudott, hogy a szóban forgó társaságok az Amerikából és a Svájcból a baloldalhoz érkező milliárdos kampánytámogatások meghatározó állomásai – fogalmaz szombati cikkében a Magyar Nemzet.
A lap emlékezet, még tavaly októberben jelentek meg a költségvetési csalás ügyében eljáró nyomozók Szegin, mivel kiderült, hogy a Bajnai Gordon volt kormányfő és korábbi titokminisztere, Ficsor Ádám érdekeltségébe tartozó, a baloldal kampányát bonyolító DatAdat könyvelése ezen a településen lelhető fel. A cégadatok szerint a könyvelői teendőket egy igazi baloldali bizalmi, Tóth Józsefné végzi. Rövid kutakodás után ugyanis megtudták, hogy a hölgy egyebek mellett a DK-közeli EzaLényeg kiadójánál, az Oraculum 2020 Kft.-nél is hasonló feladatokat lát el, így feltehetően ennek a társaságnak az iratai is a borsodi kistelepülésen lapulnak.
A cég annak a Páva Zoltánnak az érdekeltségébe tartozik, aki a volt szocialista honatya és egykori komlói polgármester fia – folytatja írást a Magyar Nemzet.
Páva a Gyurcsány-kormány idején az MSZP, a szocialista frakció és a kabinet közötti kapcsolattartás koordinációjáért felelt. Az EzaLényeget 2019-ben hozták létre, és már komoly szerepet vállalt a baloldal önkormányzati kampányában, fő profilja a kormányellenes lejárató anyagok terjesztése a közösségi médiában. Páva egyébként ügyvezetője az Eagle Eye-Marketing Kft.-nek, amely rendszeresen dolgozott a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciójának.
A Nemzeti Információs Központ (NIK) tavaly novemberi, valamint idén januári részjelentéséből azonban kiderült, hogy a DatAdatot és az Oraculumot Tóth Józsefné személyén túl az is összeköti, hogy mindkét társaság jelentős mértékben részesedett a baloldalhoz Amerikából és Svájcból áramló kampánymilliárdokból. A nemzetbiztonsági vizsgálat feltárta, hogy összesen négymilliárd forint érkezett Magyarországra, egyrészt a Bajnai Gordon és Karácsony Gergely volt tanácsadója által vezetett Action for Democracytól (AD), másrészt egy meg nem nevezett svájci alapítványtól. Az AD mintegy 3,17 milliárd forinttal, a svájci szervezet pedig 887 millióval támogatta a magyar baloldalt. A svájci utalások kivétel nélkül az Oraculumnál kötöttek ki, de Páváék további több mint egymilliárd forintot kaptak az Action for Democracy nevű szervezettől, amely 1,85 milliárdot utalt a Márki-Zay Péter-féle Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) számlájára is. Igaz, az összeg nagy része, 1,4 milliárd a DatAdatnál kötött ki.
Az szinte bizonyos, hogy az Oraculum is dolgoztatott a DatAdattal, hiszen Páváék több mint 320 millió forintot fizettek Bajnaiéknak különböző szolgáltatásokért cserébe. A NIK a beérkező források és a továbbutalások nagyságrendje alapján megállapította, hogy az MMM mellett a DatAdat és az Oraculum voltak a külföldről érkező támogatások koordinátorai. A vizsgálat azt valószínűsítette, hogy a pénzeket a magyar választók véleményének, illetve a választások eredményének a befolyásolására használták fel – szögezi le a Magyar Nemzet.
Azt pedig, hogy ez miként történt, jól mutatják azok az adatok, amelyek az EzaLényeg facebookos költéseit tartalmazzák. Ezek szerint ugyanis Páváék 2019. márciustól 2023. február 10-ig több mint 231 millió forintot költöttek nagyjából 20 ezer Facebook-hirdetésre. Igencsak beszédes, hogy ebből az összegből 208 millió a kampány idejére esett. Csak viszonyításképpen, az elmúlt héten a facebookos költésük még a tízezer forintot sem érte el. Az adatokat vizsgálva elmondható, hogy jellemzően néhány ezer vagy néhány tízezer forintot adnak ki egy-egy hirdetésre, de az áprilisi választás előtt a több százezer forinttal megfinanszírozott, rágalmakkal teli tartalmak sem mentek ritkaságszámba.
Egyértelműen hazugság volt tehát az a Márki-Zay Péter által számos alkalommal megfogalmazott állítás, amely szerint a külföldről érkező pénzeket nem politikai, hanem kultúraváltó kampányra fordították. A kampány idején milliárdokat elégető Oraculum – kiegészülve a DatAdattal – vegytiszta baloldali politikai akciót hajtott végre. Az Amerikából és a Svájcból érkező pénzek nagy része ugyanis lejárató propaganda előállítására, illetve targetált hirdetésekre ment el – foglalja össze szombati cikkében a Magyar Nemzet.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Címkék:
Márki-Zay Péter Orbán Viktor ellenzék baloldal támogatás balliberális NAV kampány miniszterelnök-jelölt Amerika MMM Mindenki Magyarországa Mozgalom DK dollárbaloldal külföldi támogatás külföldi finanszírozás külföldi kampánypénz Action for Democracy kampányfinanszírozás titkosszolgálat Bajnai Gordon Demokratikus Koalíció kampánypénz DatAdat kampánytámogatás Kocsis Máté nemzetbiztonsági bizottság Korányi Dávid Állami Számvevőszék tiltott pártfinanszírozás cia elszámolás nemzetbiztonság Nemzeti Információs Központ