Ősztől már vonattal közlekedhetünk Szeged és Szabadka között

A két város között 2015 óta nem járnak személyvonatok. A nagyszabású közlekedési fejlesztés Lázár János kormánybiztosi munkáját is dicséri.
A Szeged-Szabadka vonalat tavaly adták át a teherforgalomnak, idén pedig várhatóan a személyvonatok is elindulhatnak. A vasútfejlesztési munkálatok a szerbiai oldalon már befejeződtek, Magyarországon pedig hamarosan a véghajrához közelednek, így hét év után várhatóan idén októberben utazhatunk ismét ezen a vonalon – számolt be róla a Pannon RTV.
Cikkükben emlékeztetnek rá, 30 év után 2022. augusztus 1-jén újraindult a teherforgalom a Szeged-Szabadka vasútvonalon. A konténerekkel teli szerelvények azóta is rendszeresen közlekednek Szerbia és Magyarország között az éjszakai és hajnali órákban, illetve hétvégén napközben is. Ám a teherforgalom beindulását követően sem álltak le a munkálatok a vonalon, legalábbis ami a magyarországi részt illeti, az itteni 13 kilométer hosszú pályaszakaszon lévő technikai fejlesztések és a röszkei vasútállomás felújítása még javában zajlanak.
Mondi Miklós, a MÁV Zrt. szegedi pályavasúti területi igazgatója elmondta, a munkálatok várhatóan októberben fejeződnek be, ezzel egy időben pedig megindulhat a személyforgalom a két ország között, ami mintegy 60-80 ezer utazót érintene ebben a térségben. Még nyitott kérdés, pontosan milyen menetidővel számolhatunk ezen a szakaszon, egyelőre nyitott kérdés, ugyanis mivel a határ- és vámellenőrzés menetétől is függ majd, amiről még egyeztetnek a felek. Szakértők korábban azt vélelmezték, a két nagyváros között a határforgalmi ellenőrzéstől függően 30-50 perc lehet a menetidő.
A szerbiai szakasz teljes hosszában készen áll a személyforgalom megindítására – fogalmazott már Kern Imre. Szabadka alpolgármestere hozzátette, a Horgos-Szabadka vonalon már sokkal korábban megkezdődhet az utasszállítás, amely a távolsági buszjáratokat váltaná fel vagy egészítené ki.
Arról, hogy az utazók számára a vámellenőrzés hogyan nézne ki, és pontosan mikor indulna meg a két ország közötti személyforgalom, még folynak a tárgyalások a szerb és magyar illetékesek között – összegzett a Pannon RTV.
Lázár János volt a beruházás egyik úttörője
A Promenad24 korábban többször beszámolt róla, a magyar kormány által kiemelten támogatott közlekedésifejlesztési nagyberuházás a határ menti településeken, Szegeden és Szabadkán együttesen élő mintegy negyedmillió ember számára új színvonalas vasúti személyszállítás megteremtését szolgálja. A projekt egyik úttörője Lázár János volt a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztosként. Emlékezetes, Lázár korábban úgy fogalmazott: Szabadka és Szeged összeköttetése (nemzet)stratégiai jelentőségű gazdasági, oktatási és kulturális szempontból is. Számos előadásában, nyilatkozatában szögezte le: nemcsak nemzeti, de összeurópai érdek is a közlekedésfejlesztés, hogy a régió lakosságának, fogyasztóinak, munkaerejének mobilitását ne lassítsák az országhatárok. Demográfiai, munkaerő-piaci, versenyképességi és gazdasági szempontból a 250-300 ezres vajdasági magyar populáció komoly munkaerő- és társadalmi tartalékot biztosíthat a dél-alföldi régió számára is – hívta fel rá többször is a figyelmet.
Az új, korszerű vonal egyébként arra is alkalmas lehet, hogy a tram-train akár Hódmezővásárhelyről Szegeden keresztül kijusson Szabadkára.
Korábban a témában:

Százhússzal süvíthetnek majd a vonatok Szeged és Szabadka között
A teherfogalom idén augusztusban, a személyforgalom a jövő év második felében indulhat meg. A nagyszabású közlekedésfejlesztési projektet kormánybiztosként Lázár János koordinálta és menedzselte.

2023 második felében megindulhat a személyszállítás a Szeged-Szabadka vasútvonalon
A két nagyváros között a határforgalmi ellenőrzéstől függően 30-50 perc lehet a menetidő. A nagyszabású közlekedési fejlesztés Lázár János kormánybiztosi munkáját is dicséri.
Fotó: MTI/Rosta Tibor