quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

Ősztől már vonattal közlekedhetünk Szeged és Szabadka között

2023. január 23.

A két város között 2015 óta nem járnak személyvonatok. A nagyszabású közlekedési fejlesztés Lázár János kormánybiztosi munkáját is dicséri.

A Szeged-Szabadka vonalat tavaly adták át a teherforgalomnak, idén pedig várhatóan a személyvonatok is elindulhatnak. A vasútfejlesztési munkálatok a szerbiai oldalon már befejeződtek, Magyarországon pedig hamarosan a véghajrához közelednek, így hét év után várhatóan idén októberben utazhatunk ismét ezen a vonalon – számolt be róla a Pannon RTV.

Cikkükben emlékeztetnek rá, 30 év után 2022. augusztus 1-jén újraindult a teherforgalom a Szeged-Szabadka vasútvonalon. A konténerekkel teli szerelvények azóta is rendszeresen közlekednek Szerbia és Magyarország között az éjszakai és hajnali órákban, illetve hétvégén napközben is. Ám a teherforgalom beindulását követően sem álltak le a munkálatok a vonalon, legalábbis ami a magyarországi részt illeti, az itteni 13 kilométer hosszú pályaszakaszon lévő technikai fejlesztések és a röszkei vasútállomás felújítása még javában zajlanak.

Mondi Miklós, a MÁV Zrt. szegedi pályavasúti területi igazgatója elmondta, a munkálatok várhatóan októberben fejeződnek be, ezzel egy időben pedig megindulhat a személyforgalom a két ország között, ami mintegy 60-80 ezer utazót érintene ebben a térségben. Még nyitott kérdés, pontosan milyen menetidővel számolhatunk ezen a szakaszon, egyelőre nyitott kérdés, ugyanis mivel a határ- és vámellenőrzés menetétől is függ majd, amiről még egyeztetnek a felek. Szakértők korábban azt vélelmezték, a két nagyváros között a határforgalmi ellenőrzéstől függően 30-50 perc lehet a menetidő.

A szerbiai szakasz teljes hosszában készen áll a személyforgalom megindítására – fogalmazott már Kern Imre. Szabadka alpolgármestere hozzátette, a Horgos-Szabadka vonalon már sokkal korábban megkezdődhet az utasszállítás, amely a távolsági buszjáratokat váltaná fel vagy egészítené ki.

Arról, hogy az utazók számára a vámellenőrzés hogyan nézne ki, és pontosan mikor indulna meg a két ország közötti személyforgalom, még folynak a tárgyalások a szerb és magyar illetékesek között – összegzett a Pannon RTV.

Lázár János volt a beruházás egyik úttörője

A Promenad24 korábban többször beszámolt róla, a magyar kormány által kiemelten támogatott közlekedésifejlesztési nagyberuházás a határ menti településeken, Szegeden és Szabadkán együttesen élő mintegy negyedmillió ember számára új színvonalas vasúti személyszállítás megteremtését szolgálja. A projekt egyik úttörője Lázár János volt a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztosként. Emlékezetes, Lázár korábban úgy fogalmazott: Szabadka és Szeged összeköttetése (nemzet)stratégiai jelentőségű gazdasági, oktatási és kulturális szempontból is. Számos előadásában, nyilatkozatában szögezte le: nemcsak nemzeti, de összeurópai érdek is a közlekedésfejlesztés, hogy a régió lakosságának, fogyasztóinak, munkaerejének mobilitását ne lassítsák az országhatárok. Demográfiai, munkaerő-piaci, versenyképességi és gazdasági szempontból a 250-300 ezres vajdasági magyar populáció komoly munkaerő- és társadalmi tartalékot biztosíthat a dél-alföldi régió számára is – hívta fel rá többször is a figyelmet.

Az új, korszerű vonal egyébként arra is alkalmas lehet, hogy a tram-train akár Hódmezővásárhelyről Szegeden keresztül kijusson Szabadkára.

Korábban a témában:

Kapcsolódó

Százhússzal süvíthetnek majd a vonatok Szeged és Szabadka között

A teherfogalom idén augusztusban, a személyforgalom a jövő év második felében indulhat meg. A nagyszabású közlekedésfejlesztési projektet kormánybiztosként Lázár János koordinálta és menedzselte.

Kapcsolódó

2023 második felében megindulhat a személyszállítás a Szeged-Szabadka vasútvonalon

A két nagyváros között a határforgalmi ellenőrzéstől függően 30-50 perc lehet a menetidő. A nagyszabású közlekedési fejlesztés Lázár János kormánybiztosi munkáját is dicséri.

Fotó: MTI/Rosta Tibor