quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Szórakozás

A magyarok átlagosan 29 ezer forintot költenek évente lakberendezésre egy felmérés szerint

2022. december 27.

 A magyarok átlagosan 29 ezer forintot költenek évente lakáskiegészítőkre, például lakástextíliára, dísztárgyakra – közölte a Jysk kedden az MTI-vel.

A kiskereskedelmi áruházlánc reprezentatív kutatásában a 18-65 évesek lakhatásai körülményeit, lakberendezési szokásait és költéseit vizsgálták. Az 500 ember megkérdezésén alapult online felmérést, amelyben az adatfelvétel idén nyáron zajlott, az NRC piackutató készítette.

A kutatásból kiderült, hogy az átlagnál valamennyivel kevesebbért szerzik be a lakáskiegészítőket a nem saját tulajdonú lakásban, és a 76 négyzetméternél kisebb területű ingatlanokban élők. A legtöbbet a 30-39 éves korosztály szán erre a célra: náluk ez az összeg már csaknem 40 ezer forintra rúg, míg – évi 25 ezer forinttal – a legkevesebbet a 19-25 évesek költenek.

A felmérés alapján a magyarok többsége tudatos vásárló, ha a lakásuk dekorálásáról van szó. Kiegészítőket a válaszadók 57 százaléka leginkább praktikus okokból vásárol, akkor, amikor éppen szüksége van rá. A megkérdezettek 41 százalékára saját bevallása szerint jellemző, hogy akkor vásárol, ha valamilyen neki tetsző kiegészítőt talál.

A válaszadók 53 százaléka elégedett azzal, ahol jelenleg él, a férfiak között pedig még többen értékelik pozitívan jelenlegi lakókörnyezetüket. A magyarok 55 százaléka úgy gondolja, elég tér van az otthonában ahhoz, hogy mindenki ki tudjon kapcsolódni, ezzel leginkább – nem meglepő módon – a családi házban élők értenek egyet.  

A válaszadók közül 10-ből 4-en értenek azzal egyet, hogy az otthonukban a funkcionalitás mellett a lakberendezésnek, a dizájnnak is fontos szerepe van, ez leginkább a nőkre és az idősebb korosztály tagjaira, az 50-65 évesekre jellemző. A funkcionalitást inkább a férfiak és a 18-29 éves helyezték előtérbe.

A Jysk egy skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, amely már 30 ezer munkatárssal rendelkezik, több mint 3200 áruháza és webshopja 48 országban működik. A Jysk csoport forgalma a 2021/22-es gazdasági évben 4,87 milliárd euró volt. Magyarországon a cég több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat és 91 üzlettel rendelkezik. A Jysk Magyarországon a 2021/22-es gazdasági évben 67,6 milliárd forint árbevételt ért el, ami 19 százalékos növekedés.