quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
0-24

BREAKING: Megszűnik a benzinárstop Magyarországon!

2022. december 06.

Kedd este 11 órától életbe lépett a változás. Magyarország hiába harcolt, bekövetkezett, amitől tartottunk. A kormány a Mol javaslatára a benzinárstopot megszünteti – jelentette be Gulyás Gergely.

Gulyás Gergely miniszter és Hernádi Zsolt Mol-elnök rendkívüli kormányinfót tartott este fél 11-től. Legutóbb márciusban volt hasonló, akkor este 21:30-tól jelentették be az üzemanyag-árstop első szigorítását.

Gulyás Gergely elmondta, hogy az orosz kőolajra való szankciók miatt bekövetkezett amitől tartottak, a Mol közölte, hogy a nem tudja import nélkül fenntartani az ellátást. A brüsszeli szankciók miatt a kormány arra kényszerült, hogy feladja a benzinárstopot.

A tárcavezető hangsúlyozta: a brüsszeli szankciók eredménye az, hogy a 480 forintos üzemanyagárat nem lehet az ország összes benzinkútján a magyar családoknak biztosítani. Gulyás Gergely jelezte: a szankciók életbe lépése az elmúlt napokban mindenki által megtapasztalható módon zavarokat okozott Magyarország üzemanyag-ellátásában. A Mol hétfőn levélben tájékoztatta az energiaügyi minisztert, hogy import nélkül nem tudja megoldani az ország üzemanyag-ellátását – tette hozzá.

Hernádi Zsolt azt mondta, soha nem látott krízishelyzet alakult ki az országban az elmúlt napokban. A Mol vezérigazgatója szerint a töltőállomások negyedében nem volt elérhető benzin és dízel.

Elhangzott: 2,2 milliárd liternyi üzemanyagot adtak el, míg tavaly 1,5 milliárdot. Több mint 500 millió liternyi üzemanyagot értékesítettek az elmúlt napokban. Kijelentették: a brüsszeli szankciók késői hatása mindez. Elhangzott, az ország akár alternatív üzemanyagokra is át tud állni, ha kell.

Hernádi Zsolt:

Ma kell lépni, hogy jövő év elejére egy stabil importtal megtámogatott üzemanyag piac legyen Magyarszágon. Nem jó, hogyha drága valami, annál csak egy rosszabb van, ha nincs. Ezekkel az intézkedésekkel nagy lépéseket teszünk afelé, hogy a kialakult káoszt csillapítsuk.

Azonnal, kedden este már 11 órától életbe lépett a változás, 641 forint a benzin, és 699 forint a dízel nem árstopos ára a törvény életbe lépésekor.

Ha a pánikreakciók lemennek, akkor a piac normalizálódni fog – mondta kérdésre Hernádi Zsolt. Rövid távon érezhető lesz a hatás, és másfél hónapig el fog tartani, míg a stabilitás helyreáll.

Korábban írtuk, szintén ma:

A Mol a karbantartás után ugyan újraindította a százhalombattai Dunai Finomítót, de a teljes kapacitás elérése több hetes folyamat, egyik napról a másikra nem oldódnak meg az ellátási problémák, és ahhoz az importnak is helyre kellene állnia a jelenlegi pánikvásárlások és készletfelhalmozások mellett – jelentette be a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója a Kossuth rádió Déli krónikájában kedden.

Bacsa György hozzátette, a Mol teljes kapacitása nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, ehhez mintegy 30 százalék import is kell, és a jelenlegi kereslet mellett a logisztikai túlterheltség feloldásához arra is szükség van, hogy a többi kiskereskedelmi és nagykereskedelmi partner aktivitása is erősödjön.

 Az elmúlt héten a benzin kereslete kétszerese, a dízelé másfélszerese volt a tavalyinak, a napi kiskereskedelmi kiszállítási igény 30 százalékkal meghaladta a teljes logisztikai napi kapacitást, miközben az import jelentősen visszaesett. “Jelenleg azzal küzdünk, hogy nem érjük utol magunkat, ma már szinte az összes kutunkat érinti az, hogy valamelyik termék leürül. Körülbelül 70 kutunk, a teljes hálózat egynegyede, pedig teljesen leürült” – mondta.