Már több mint 40 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! adományvonalán

A közmédia jótékonysági műsora idén a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének gyűjt. Egymást érik a különleges felajánlások is. A Fővárosi Cirkusz például narrált előadással várja a látássérülteket, egy vidéki étterem pedig rendkívüli vacsorát ajánlott fel.
Kukoricalepény házi készítésű hidegen füstölt vajjal, tyúkhúrral és szárított mangalica sonkával. Ez a Góré étterem kezdő falusi fine dining fogása. Az étteremben kizárólag hazai alapanyagokat használnak. Az összetevők egyedi felhasználására a séf rengeteg különleges eljárást dolgozott ki.
Nemcsak szemet gyönyörködtetőek az ételek, hanem az ízviláguk is különleges. Ezt az élményt tapasztalhatja meg egy vacsorán a látássérültek egy csoportja, ugyanis a közmédia Jónak lenni jó! kampányához ez az étterem is csatlakozott.
A szakemberek szerint a gyengénlátó embereknek a vizuális érzékelés hiánya miatt, sokkal kifinomultabb a többi érzékszerve, ezért ők az illatokat és az ízeket is jobban érzik. Az üzletvezető ezért már várja, hogy ki mit tapasztal a vacsorán.
„Kíváncsi vagyok a borkóstolásra is és én majd azt találtam ki, hogy vissza is kérdezek, hogy ők vajon mit tapasztalnak ízekben, illatokban a borokban, amit az ételekhez párosítunk” – mondja Péter Ákos, a Góré étterem üzletvezetője.
A Fővárosi Nagycirkuszban pedig tapintással ismerkedtek meg a cirkuszvilággal a vakok és gyengénlátók. A kulisszajáráson a művészek bemutatták az általuk használt eszközöket és a ruhájukat is.
„Ez abból fantasztikus, hogy nem azt hallom, hogy buzogányokat dobál a zsonglőr, hanem igenis tudom, hogy mi a buzogány, hiszen pár perccel ezelőtt a kezemben volt” – mondja Bősze György.
A cirkusz már korábban is csatlakozott a közmédia akciójához. Ezzel a kezdeményezéssel a látássérült emberek hátrányait akarják enyhíteni. Fekete Péter a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ főigazgatója az M1-nek elmondta: az ilyen programokkal számukra egy új világ nyílik meg.
„Azzal, hogy beemeltük ezt az audionarrációs módszert azzal ismét vissza tudtuk adni számára ezt a művészi ágat. A legszebb mondat, amit egy előadás után kaptam egy vak nézőtől, hogy »meglátultam, igazgató úr«” – mondta el az M1 Híradónak Fekete Péter.
A foglalkozás után a látássérültek egy audionarrált előadáson is részt vehettek, ahol természetesen a popcorn sem maradhatott el. A közmédia kampánya idén nekik – a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetségének gyűjt. A cél, hogy egy magasabb életminőséget érhessenek el és hogy hozzájussanak a mindennapjaikat segítő, speciális eszközökhöz.
A gyűjtés egyébként már átlépte a 40 millió forintot és a felajánlások is napról-napra gyűlnek, amiket bárki megvásárolhat. Ezek listája megtalálható a jónak lenni jó weboldalán.
Aki segítene szeretne a gyengénlátó embereknek a nap 24 órájában bármikor megteheti. Csak tárcsáznia kell a 13-600-as adományvonalon a 96-os melléket, ahol egy-egy hívás 500 forintot jelent, és banki utalásra is van lehetőség. A Jónak lenni jó kampány december 18-án egy egész napos műsorfolyammal zárul a közmédia csarornáin.