Még az ebédjét is az amerikaiak fizették Márki-Zay Péternek a kampányban

Az a DatAdat állta a cechet több alkalommal is, melyet a nyilvánosságra hozott titkosszolgálati jelentések szerint a CIA-hez is köthető szerveződésen keresztül amerikai pénzekkel tömtek ki vastagon. Etették-itatták, jól tartották a baloldal reménységét. Aztán nem jött be…
Tessék végre tudomásul venni, nemcsak Magyarország, de az egész világ történetében nem volt még olyan tökéletes, tiszta, átlátható és őszinte kampányelszámolás, mint amilyet Márki-Zay Péter nyilvánosságra hozott! Igaz ugyan, hogy az interneten elérhető 1842 oldalas, 42 ezer soros anyagból az ég egy adta világon nem derül ki semmi arról, hogy pontosan kitől, honnan érkeztek a milliárdok az MMM-hez, kik dobták össze például a közel 2 milliárd forintnyi Amerikából landoltatott dollárt, s aztán pontosan kikhez gurultak tovább ezek a bizonyos dollárok, de akkor is!
Márki-Zay elszámolásából mégis nyilvánvalóvá válik néhány izgalmas részlet és összefüggés. Így például az, hogy felfoghatatlan mennyiségű pénzt szórtak el Facebook-hirdetésekre, plakátokra (na ja, jutott is belőlük majd’ mindegyik vásárhelyi és makói kandeláberre…), marketingre, SMS-ekre. Vagy az, hogy milliók mentek el „jóléti és kulturális kiadásokra” (egészségükre!), de komoly pénzeket égettek el tisztítószerekre, gyógyszerre, szállításra, tollakra, matricákra, hűtőmágnesekre és – igen, tényleg – sminkkészítésre is (hej, be szép is volt a miniszterelnök úr, mikor „szózatot” intézett a nemzethez!).
De a pénz a balliberális oldalon a jelek szerint nem számított, a magyar titkosszolgálatok jelentései szerint egyértelműen az Amerikai Egyesült Államok kormányzata és nemzetbiztonsági közössége különböző szereplőihez köthető körök mellényzsebből fizették a magyar ellenzék kampányát, küldték Márki-Zayéknak a milliárdokat, legyen szó 2, 3 milliárdról vagy akár még többről, ki tudja, hol lesz a számla vége, mire bukkannak még a szolgálatok… Az viszont már a fogadó fél, vagyis a honi balliberális csúcsjelölt kisszerűségét mutatja, hogy a kampányban még az éttermi számlát is sok esetben azzal a céggel fizettették, melyet a külföldi körök végül vastagon kitömtek pénzzel.

Emlékezetes, a Bajnai Gordonhoz és volt titkosszolgálati miniszteréhez, Ficsor Ádámhoz köthető adatkezelő vállalkozás, a DatAdat neve márciusban annak kapcsán bukkant fel az országos sajtóban, hogy az Index megtudta, ez a cég állta Márki-Zay Péter és csapata számláját egy vecsési étteremben. (Különösen pikáns, hogy Márki-Zay korábban egy londoni étteremben „egyeztetett” órákon át Bajnaival, nyilván exkluzív borok és minőségi fogások társaságában.)

Az ügyben már akkor felmerült a tiltott kampányfinanszírozás gyanúja. Mára a magyar titkosszolgálatok jelentéséből megismerhettük, hogy a DatAdathoz több mint 1,4 milliárd forint amerikai pénz került át az MMM-től, de saját, úgymond alanyi jogon is csurrant-cseppent nekik csekélyke 148 millió az Action for Democracy nevű amerikai NGO-tól. Ebből a több mint 1,5 milliárdból bőven futhatta már Márki-Zay ebédeltetésére is.

A történetből kibontakozó kép arra is utalhat egyébként, hogy az MMM egyfajta közvetítő szervezet lehetett, ami érthetővé teszi, miért is folytathat nyomozást a rendőrség pénzmosás és sikkasztás gyanújával a rejtélyes amerikai milliárdok kapcsán.
Az ügyben rengeteg még az elvarratlan szál, minden bizonnyal még tényleg csak a felszínt kapargatják a hatóságok, és számos érdekes epizódra derülhet fény a feltáró munka során. Egy biztos: hiába a Magyarország szuverenitását nyilvánvalóan sértő külföldi beavatkozási kísérlet, a remélt „magyar tavasz” elmaradt. Az amerikai pénzen hizlalt politikai lufi kipukkadt, a baloldal reménysége elhasalt.
Reméljük, előtte legalább finomakat evett. Ha már a tengerentúli szponzorok jóvoltából bőséggel futotta bőségtálra…
Nyitókép: Facebook/Márki-Zay Péter