Minden igényt kielégítő, korszerű otthont kaptak Szegeden a vasútvillamosok

Közel 3000 négyzetméteres alapterületen alakítottak ki komplex járműtelepet Szegeden. Befejeződött a Szeged-Hódmezővásárhely között város-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása, Szeged járműtelep építése elnevezésű projekt. A NIF Zrt. beruházásban zajló fejlesztésről Rozsy Gábor, a vállalat vasútfejlesztési igazgatóhelyettese tartott prezentációt szerdán Budapesten.
Rozsy Gábor a fővárosi sajtótájékoztatón kiemelte, a tram-train projekt záróakkordja volt a NIF Zrt. részéről a szegedi remíz kialakítása, mely a vasútvillamosok fogadására és szerelésére szolgál, azaz a szerelvények otthonának tekinthető. A vasútvillamosok 2022 tavaszán kötöztek át az új épületbe, maga a projekt viszont 2022 végén fejeződik majd be.

Mint vázolta, egy komplex járműtelep kialakítása történt meg Szeged-Rendező pályaudvaron, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen, ahol hozzá kellett nyúlni a kivitelezés során az állomási biztosítóberendezéshez és a felsővezetéki hálózathoz is. Olyan, nagy belmagasságú üzemépületeket alkottak meg, ahol teljes körűen körbejárhatóak a járművek, s kialakították azokat a funkciókat, melyek segítségével az esetleges sérüléseket, időszakos karbantartásokat is el tudják látni a szakemberek, a kerékeszterga-műhelytől a szerelvénymosókig minden elérhető a szegedi remízben – sorolta.
Rozsy Gábor bemutatta, a beruházás 2876 négyzetméter alapterületen valósult meg, a kivitelezést a Homlok Építő Zrt. végezte uniós támogatással, mintegy 3,33 milliárd forint + ÁFA összköltségvetésű projekt keretében. A járműcsarnokok mellett minden olyan kiegészítő létesítményt is megépítettek, ami a járműtelep megközelítését lehetővé teszi. Átjárható ipari csarnok született tereprendezéssel, környezetrendezéssel, közúti, gyalogos és vasúti megközelítéssel – mondta.

A 8 jármű tárolására és karbantartására alkalmas bázis három fő elemből áll – ismertette a vasútfejlesztési igazgatóhelyettes. A nagy belmagasságú, teljes hosszában javító- és emelővágányokkal rendelkező, teljes hosszában daruval felszerelt karbantartó csarnokhoz egy nagy belmagasságú kerékeszterga-csarnok tartozik kétszintes kiszolgálóépülettel, a beruházást egy földszintes kialakítású kiszolgálóépület teszi teljessé, ahol a tárolók, segédműhelyek és a munkavállalók napi munkavégzéséhez szükséges helyiségek kaptak helyet.
A fejlesztés révén a teljes jármű-karbantartási tevékenység egy helyen végezhető el. Egy helyről történik az irányítás és az anyagellátás, így növekszik a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitáskihasználása is – tudtuk meg.

„Egy teljesen új épületet húztunk fel, a területen teljes közmű-kialakítás történt, s teljes egészében megmozgattuk a 2876 négyzetmétert. Nagy büszkeségünk a szegedi járműcsarnok, a tram-train projekt befejezése, mely újszerű, jelentős és sikeres projekt volt a NIF Zrt. életében” – fogalmazott, hozzátéve: ezzel a járműteleppel tudják azt biztosítani, hogy mindig megbízható, jól karbantartott és megbízható szerelvények szolgálják majd ki a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedőket.
Nézze meg a budapesti sajtótájékoztatón készült fotókat:
Mint arról a Promenad24 korábban beszámolt, a MÁV különleges videóban mutatta be a vadiúj szegedi tram-train csarnokot, ahol Hódmezővásárhely büszkesége, a vasútvillamos-flotta karbantartása is történik. Az alábbi kisfilmen Ön is megnézheti a tram-trainek otthonát!