Vitézy Dávid: van még tartalék a tram-trainben, gyorsítani fogunk rajta

A Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedők átszoktak a buszról a vasútvillamosra, mert jobb lehetőséget kínál – mondta a közlekedési államtitkár. Vitézy Dávid azt is elárulta, tervbe van véve a menetidő csökkentése is a tram-train esetében.
Az államnak nem az a célja, hogy a busz és a vonat közpénzből, közszolgáltatásként versenyezzenek egymással párhuzamos szolgáltatásként, hanem összehangoltan optimális kell optimális eljutási lehetőséget biztosítaniuk. Ez a kísérleti modell a hódmezővásárhely-szegedi tram-trainnél működött, az utasok át is szoktak rá, napi 1500 utas használja irányonként – fejtette ki a Telexnek adott interjúban a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára.
Vitézy Dávid kiemelte: örvendetes fejlemény, hogy több mint megduplázódott az utasszám a vasútvillamoson ahhoz képest, amikor még ingyen járt, pedig augusztus 1-jétől már fizetni kell érte. Sőt, a kormányzat várakozása szerint tovább növekedhet a tram-traint használók száma, mert október 29-től a reggeli csúcsidőben tovább sűrítik a járatokat, és a menetidő-csökkentés is tervben van.
„Fogunk még gyorsítani rajta. Most egy beindulást követő óvatos menetrend van. De van benne még tartalék” – árulta el a tram-trainről az államtitkár.
Vitézy Dávid azt is kiemelte, a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvillamos projektje példa lehet más közlekedési beruházások vonatkozásában is. „Csökkentettük a párhuzamosan járó buszok számát, és ebből nem felháborodás lett, hanem az emberek átszoktak rá, mert jobb lehetőséget kínált” – emelte ki, hozzátéve: közös, zónás tarifarendszert hoztak létre, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Fotó: Facebook/Vitézy Dávid (archív)