quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Tram-train

Vitézy Dávid: van még tartalék a tram-trainben, gyorsítani fogunk rajta

2022. október 24.

A Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedők átszoktak a buszról a vasútvillamosra, mert jobb lehetőséget kínál – mondta a közlekedési államtitkár. Vitézy Dávid azt is elárulta, tervbe van véve a menetidő csökkentése is a tram-train esetében.

Az államnak nem az a célja, hogy a busz és a vonat közpénzből, közszolgáltatásként versenyezzenek egymással párhuzamos szolgáltatásként, hanem összehangoltan optimális kell optimális eljutási lehetőséget biztosítaniuk. Ez a kísérleti modell a hódmezővásárhely-szegedi tram-trainnél működött, az utasok át is szoktak rá, napi 1500 utas használja irányonként – fejtette ki a Telexnek adott interjúban a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára.

Vitézy Dávid kiemelte: örvendetes fejlemény, hogy több mint megduplázódott az utasszám a vasútvillamoson ahhoz képest, amikor még ingyen járt, pedig augusztus 1-jétől már fizetni kell érte. Sőt, a kormányzat várakozása szerint tovább növekedhet a tram-traint használók száma, mert október 29-től a reggeli csúcsidőben tovább sűrítik a járatokat, és a menetidő-csökkentés is tervben van.

„Fogunk még gyorsítani rajta. Most egy beindulást követő óvatos menetrend van. De van benne még tartalék” – árulta el a tram-trainről az államtitkár.

Vitézy Dávid azt is kiemelte, a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvillamos projektje példa lehet más közlekedési beruházások vonatkozásában is. „Csökkentettük a párhuzamosan járó buszok számát, és ebből nem felháborodás lett, hanem az emberek átszoktak rá, mert jobb lehetőséget kínált” – emelte ki, hozzátéve: közös, zónás tarifarendszert hoztak létre, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Fotó: Facebook/Vitézy Dávid (archív)