Mucsi László: hamarosan húszpercenként járnak a vasútvillamosok

Dinamikusan növekszik az igénybe vevők száma, ehhez alkalmazkodik majd a tram-train menetrendje is – számolt be róla az M1-en a projekttanácsadó.
Tizenöt éves munka zárult le azzal, hogy elkészült a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos kivitelezése, mely mindkét város fejlődését is szolgálja – jelentette ki az M1 hétfő délelőtti élő adásában Mucsi László. A projekttanácsadó emlékeztetett, még 2010 előtt a vásárhelyi önkormányzat kezdte meg a beruházás előkészítését, tanulmányok és pályázati anyagok készültek, majd az engedélyezés és a kiviteli tervek szakasza következett, később pedig a NIF Zrt. vette át a projektet. A hosszú folyamatnak most a végére érkeztünk, lezárult a próbaüzem, augusztustól már élesben szállítják az utasokat a modern, korszerű és gyors járművek a két megyei jogú város között.
„A tram-train az első Magyarországon, mely belvárost a belvárossal köt össze, átszállás nélkül. A vasútvillamossal kényelmesen és gyorsan utazhatnak az emberek Vásárhely és Szeged között. A közlekedési eszköz csúcsidőn kívül arra is tökéletesen alkalmas, hogy kerékpárt, rollert szállítsanak vele, ami megint csak jelentősen megkönnyíti az itt élők mindennapjait” – részletezte Mucsi László.
A projekttanácsadó kiemelte: a szerelvények egyelőre félóránként járnak, de a tapasztalatok alapján ez lassacskán kevésnek bizonyul, ezért az üzemtető MÁV-Start hamarosan bevezeti a húszpercenkénti követést. Ha pedig a továbbiakban szükség lesz rá, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban akár tizenöt perceként is közlekedhetnek a villamosok – árulta el a szakember.
Kitért rá, az igénybe vevők száma dinamikusan emelkedik, ami visszaigazolja, hogy a vásárhelyiek és a szegediek hamar megszerették a tram-traint, a szívesen használják azzal együtt is, hogy fizetőssé vált a szolgáltatás. Augusztusban 150 ezer, szeptemberben 160 ezer utazást regisztráltak, és októberben további növekedés figyelhető meg – mondta Mucsi László.
Az interjúban az is elhangzott: a vasútvillamos további előnye, hogy a legolcsóbb közlekedési eszköznek számít Vásárhely és Szeged között.
Mint a Promenad24 megírta, a napokban Lázár János építési és beruházási miniszter, országgyűlési képviselő is beszélt a beruházásról, melynek útját kormánybiztosként egyengette. A politikus a Rádió 7-nek adott interjúban úgy fogalmazott: a tram-train soha nem látott fejlődést hozhat a vásárhelyieknek, és jelentősen javítja az itt élők lehetőségeit, életszínvonalát. Hozzátette, a most záruló tram-train beruházásnak köszönhetően 10-15 éven belül ikervárossá válhat Hódmezővásárhely és Szeged. Ebben, illetve a közös agglomerációban pedig a jövőben komoly fejlődési potenciál rejtőzik – szögezte le.