quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely

Mucsi László: hamarosan húszpercenként járnak a vasútvillamosok

2022. október 17.

Dinamikusan növekszik az igénybe vevők száma, ehhez alkalmazkodik majd a tram-train menetrendje is – számolt be róla az M1-en a projekttanácsadó.

Tizenöt éves munka zárult le azzal, hogy elkészült a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos kivitelezése, mely mindkét város fejlődését is szolgálja – jelentette ki az M1 hétfő délelőtti élő adásában Mucsi László. A projekttanácsadó emlékeztetett, még 2010 előtt a vásárhelyi önkormányzat kezdte meg a beruházás előkészítését, tanulmányok és pályázati anyagok készültek, majd az engedélyezés és a kiviteli tervek szakasza következett, később pedig a NIF Zrt. vette át a projektet. A hosszú folyamatnak most a végére érkeztünk, lezárult a próbaüzem, augusztustól már élesben szállítják az utasokat a modern, korszerű és gyors járművek a két megyei jogú város között.

„A tram-train az első Magyarországon, mely belvárost a belvárossal köt össze, átszállás nélkül. A vasútvillamossal kényelmesen és gyorsan utazhatnak az emberek Vásárhely és Szeged között. A közlekedési eszköz csúcsidőn kívül arra is tökéletesen alkalmas, hogy kerékpárt, rollert szállítsanak vele, ami megint csak jelentősen megkönnyíti az itt élők mindennapjait” – részletezte Mucsi László.

A projekttanácsadó kiemelte: a szerelvények egyelőre félóránként járnak, de a tapasztalatok alapján ez lassacskán kevésnek bizonyul, ezért az üzemtető MÁV-Start hamarosan bevezeti a húszpercenkénti követést. Ha pedig a továbbiakban szükség lesz rá, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban akár tizenöt perceként is közlekedhetnek a villamosok – árulta el a szakember.

Kitért rá, az igénybe vevők száma dinamikusan emelkedik, ami visszaigazolja, hogy a vásárhelyiek és a szegediek hamar megszerették a tram-traint, a szívesen használják azzal együtt is, hogy fizetőssé vált a szolgáltatás. Augusztusban 150 ezer, szeptemberben 160 ezer utazást regisztráltak, és októberben további növekedés figyelhető meg – mondta Mucsi László.

Az interjúban az is elhangzott: a vasútvillamos további előnye, hogy a legolcsóbb közlekedési eszköznek számít Vásárhely és Szeged között.

Mint a Promenad24 megírta, a napokban Lázár János építési és beruházási miniszter, országgyűlési képviselő is beszélt a beruházásról, melynek útját kormánybiztosként egyengette. A politikus a Rádió 7-nek adott interjúban úgy fogalmazott: a tram-train soha nem látott fejlődést hozhat a vásárhelyieknek, és jelentősen javítja az itt élők lehetőségeit, életszínvonalát. Hozzátette, a most záruló tram-train beruházásnak köszönhetően 10-15 éven belül ikervárossá válhat Hódmezővásárhely és Szeged. Ebben, illetve a közös agglomerációban pedig a jövőben komoly fejlődési potenciál rejtőzik – szögezte le.